Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan

Nog maar een paar foto's van de maan. Ik vind ze wel aardig.
    Gemaakt door een astro-tech 80mm ED met de webcam.
    Groet, Jan

parsec wat een mooie foto's

Commentaar

He Roy, jij hier ook :P

Dank je wel!
      Groet, Jan

Commentaar

Mooie foto's, Parsec.
        Wat ik me wel afvraag is wat er aan de hand is met de foto met Barlow-lens: in sommige schaduwgebieden zie ik rode vlekjes, bijvoorbeeld in de krater Conon ten zuidoosten van Archimedes. Ook loopt er een onregelmatige "streep" door het beeld in zuidoostelijke richting vanaf het gebied tussen Conon en Aratus, die ik op andere foto's van dit gebied niet tegenkom. Heb je enig idee wat dat is?

Clear skies,
        Harold.
        RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Die rode vlekjes zijn misschien toch een kleurfout van de scoop, versterkt door gebruik van de barlow en misschien wel veroorzaakt door de barlow?

die streep komt uit registax, heb ik wel vaker last van.

groet Jan
          Groet, Jan

Commentaar

Hallo,

Die rode vlekjes kunnen ontstaan door dat je onscherpe maskers gebruikt. Maar die kun je gewoon weghalen in photoshop.

heb je registax 4 gebruik ?
            Ja, ?Probeer dan een geen multi aligment maar gewoon single alignment
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
              Hallo,

Die rode vlekjes kunnen ontstaan door dat je onscherpe maskers gebruikt. Maar die kun je gewoon weghalen in photoshop.

heb je registax 4 gebruik ?
              Ja, ?Probeer dan een geen multi aligment maar gewoon single alignment
              Hoe haal je die dan weg in PS?

Single aligment ga ik proberen!
              Groet, Jan

Commentaar

Er zijn diverse methoden om de kleur weg te halen. Een daarvan is de volgende

1:Laad je foto in P.S
                2:Ga boven in de taakbalk naar image /adjust/ replace color
                3:Je krijgt dan een pipetje te zien als cursor. Klik in het rode gebiedje.
                4:met de schuifbalk "fuzzines" in het popupmenu kun je het gebied kiezen wat je wilt bewerken.
                5: onder in zie je het schuifbalkje saturation.
                6: schijf deze naar links en je zal zien dat de door jouw geselecteerde kleur verminderd.
                Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Mooie foto's, vooral nummer 3 vind ik erg mooi
                  "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Arend, dank voor de tip voor bewerking in PS, ga ik vanavond eens mee aan de gang.

Mooie foto's, vooral nummer 3 vind ik erg mooi
                    dank je wel
                    Groet, Jan

Commentaar

Arend, dank voor de tip voor bewerking in PS, ga ik vanavond eens mee aan de gang.
                      Ik ben benieuwd.

Commentaar

Nou daar kom tie dan.

Eerst het filmpje opnieuw in registax 4 met single alignment, merkte dat de verkleuring al eigenlijk weg is. Toch die zelfde opname in PS bewerkt volgens jou (Arend) methode. Zag zo goed als geen verbetering.

Toen de opname maar gebruikt die de verkleuring wel heeft en dat is de oplossing!!!

Nou ben ik altijd aan het klooien om de foto's in de juiste volgorde te plaatsen maar ga een poging wagen.

1 Single alignment
                        2 Single alignment met bewerking in PS
                        3 De eerte foto met bewerking in PS
                        Groet, Jan

Commentaar

Is dat een haar op die laatste? die 'scheur' ?
                          We're all going in the same direction - the future!

Commentaar

Dat merkte Haroldp ook al op. Ik denk dat het stacken in registax de oorzaak is. Bij deze stack heb ik n.l. multi alignment gebruikt en zoals je ziet is die "haar" er bij de single alignment niet meer.
                            Groet, Jan

Commentaar

Als je bij het stacken aangekomen zijt is er een vakje "use feather of" .
                              Als je die aanvinkt zal je minder last hebben van die artifacten .

Commentaar

Werken...
                              X