Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnusbedekking met webcam

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnusbedekking met webcam

Hallo,

Hier een compilatie van de saturnusbedekking gisteravond.
    Ik had een filmpje gemaakt en deze in stukjes bewerkt, zodat het een leuke serie geworden is.

Mooi Henk! Zowel de maan als Saturnus scherp!! Meestal is de maan overbelicht van zo "dichtbij".

Commentaar

Leuk! Is het ook mogelijk om het filmje ergens op internet te zetten en er naartoe te linken. Bewegende beelden lijken me geweldig!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik denk dat het wat veel geheugen is (ruim 800Mb).
        Geen idee hoe dat zou moeten!

Commentaar

Origineel geplaatst door HenkJ
          Ik denk dat het wat veel geheugen is (ruim 800Mb).
          Geen idee hoe dat zou moeten!
          Xvid codec downloaden/installeren...met Virtual-dub je filmpje met die xvid codec compreseren (dan word hij denk ik maar enkele mb's zonder verlies)...een acount ergens aanmaken, b.v. bij youtube en je filmpje uploaden en de link met ons delen

Afijn, genoeg gelult....mooie foto's

Kan je ook het verschil tussen een crt en tft monitor zien....in eerste instantie zag ik op mijn tft de maan waar schuin onder een zwakke vlek te zien was...Ik lees dat het een duidelijke foto moest zijn?...pas toen ik opstond en schuin van boven op mijn scherm keek zag ik pas dat het inderdaad beide zeer scherp was....tft is leuk,maar ook niet alles wat zoiets betreft..
          M.v.gr. Frans

Commentaar

Prachtig scherp en contrastrijke maan. Zijn dit losse frames uit het filmpje? Verrassend goed geslaagd!
            Ik ben ook benieuwd naar het filmpje
            Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Ieder plaatje bestaat uit 20 frames en tussen de plaatjes heb ik iedere keer 100 frames overgeslagen (snelheid is 10 frames/sec.)
              Ik zal proberen om het filmpje op het net te krijgen, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan, dus ik zie wel.

Commentaar

Het filmpje is gelukt (zie verder op het forum).
                De kwaliteit is wel wat minder, maar dat is misschien door gebrek aan m'n ervaring!
                Bedankt voor de uitleg.

Commentaar

Werken...
                X