Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Vesta - S„o Paulo BraziliŽ

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• gerritsmitbr
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door GeneralDuke
    Zo vaak zie ik hier niet een plaat voorbij drijven van een astreroÔde - die doorgaans zwak zijn. Ga zo door!
    Komt misschien omdat het niet zulke fotogenieke objecten zijn ... slechts een witte vlek / punt zonder veel details.

Maar voor mij gaat het niet zozeer om de 'mooie' plaat, maar meer om het feit 'dat ie erop staat' ....

Laat een reactie achter ::

• GeneralDuke
    antwoordde :
    Zo vaak zie ik hier niet een plaat voorbij drijven van een astreroÔde - die doorgaans zwak zijn. Ga zo door!

• Marijn
    antwoordde :
    "Vesta, de asteroÔde die vaak de helderste der planetoÔden is, maar pas als vierde werd ontdekt, heeft magnitude +6 en wordt nog helderder. Ze staat in het sterrenbeeld Slangendrager, negen graden ten noorden van Jupiter."

Bron: AstroStart.

Ze staat dus nog noordelijker dan Jupiter, dus heel moeilijk hoeft het niet te zijn. Daarnaast is ze erg helder.

• b@rry
    antwoordde :
    Beste gerritsmitbr,

Mooie foto's!!

Vesta moet hier ook zichtbaar zijn, maar wordt wel moeilijk laag aan de horizon.

• gerritsmitbr
    started a topic Vesta - S„o Paulo BraziliŽ

Vesta - S„o Paulo BraziliŽ

Weet niet of momenteel op het noordelijk halfrond Vesta zichtbaar is, maar hierbij een fotootje ( onbewerkt ) van Vesta.

http://gerritsmitbr.multiply.com/photos/photo/5/3

S„o Paulo, BraziliŽ
Werken...
X