Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn eerste zonnefoto (op die van de eclips na dan)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn eerste zonnefoto (op die van de eclips na dan)

Vandaag wat gespeeld met de solarmax 60
    Hoe het moet met photoshop weet ik niet helemaal, maar ik vind m best leuk.
    Foto is gemaakt met een 400D
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Prachtig! Lijkt me erg gaaf om te zien.

Commentaar

eerste zonnefoto

Mooie foto. Dat lichte gebied is door een optische telescoop + filter een zonnevlekgroep. Vandaag laten zien aan bezoekers aan de sterrenwacht tijdens de rondleiding.
      clear skies !!!!

Commentaar

he nop,

hoe sluit je de 400d aan op je solarmax? of heb je hem voor het oculair gehouden ?
        Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

Commentaar

Thanks mensen
          @paul66
          Ik heb een barlow gebruikt (vanwege focusproblemen) en ik heb een 1.25"-t-ring adapter. Het prisma moet blijven zitten! (anders verbrandt je ccd).
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

vergeten te zeggen: vind je foto ook mooi hoor!

komt de foto de je nu gemaakt hebt overeen met hetgeen je visueel live door zo een ding ziet? of is het net zoals met astro fotos dat deze veel mooier zijn dan hetgeen je werkelijk door het oculair ziet....ik bedoel dan het wazige vlekjes verhaal

Commentaar

Eerder andersom. Ik vond/vind het beeld door de zonnetelescoop echt adembenemend. Zo zie je het in het echt. Vergelijk het maar met de maan op foto's en door de telescoop. Ziet er vaak bijna hetzelfde uit maar is toch 'live' altijd mooier.

Commentaar

mmm dan weet ik ongeveer wat mij te wachten staat

heb je ook weleens door een PST gekeken ? zoja vind je het beeld resolutie enzo... beter dan de PST ?

laatste vraag: zie je ook beweging in die "vlammetjes" ?

Commentaar

Nice pics Nop!
                  - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                  - EQ3, aandrijving + poolzoker
                  - Bresser 10x50
                  - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Ja, ook door de pst gekeken. Vind ik ook heel leuk.
                    De pst kost ongeveer 6/700 euro. De solarmax 60 meer dan 3000 euro (!)
                    Het beeld is natuurlijk fraaier maar ik zou er never nooit niet zoveel geld voor over hebben.
                    Als je een echte zonnefreak bent misschien wel. Ik vind het verschil niet zo gigantisch groot. En je ziet wat je met een pst allemaal al kunt imagen!
                    De vlammetjes zie je niet bewegen.

Commentaar

Leuk spul zoeen solarmax. Ik denk dat je wel verandering kan zien over een kleine periode zoeen 10 min. de protuberans is dan al zo veranderd.

zoals dit filmpje laat zien, geplaats door Emiel op een ander forum

Animatie door Robert Arnold, Isle of Skeye, Schotland.

Leuk die spontaniteit onder de Solarimagers van het Cloudy Nights Solar Forum

Gif bestaat uit 4 opnamen met ongeveer 8 minuten interval, 60/150frames gestacked.

Greetz emiel

Commentaar

nop mooie foto's.
                        ik ga aan eind van de komende week weer naar amstelveen om div prod te lopen en ook een camera support voor mijn camera en dan ga ik ook fotograveren.
                        maar ga zo door

Commentaar

Werken...
                        X