Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ontwikkeling van zonnevlek 953 tijdens 8 dagen (animatie)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ontwikkeling van zonnevlek 953 tijdens 8 dagen (animatie)

Ga hier vandaag geen zon meer zien, dus hierbij mijn animatie van zonnevlek 953. Loopt van 28 April tm 5 mei.
    Animatie van 71 frames, laatste 10 frames een beetje vaag, seeing was beroerd gisteren maar toch erbij gedaan om vorm te kunnen volgen.
    Weet niet of dat het er een beetje uit ziet zoals het in het echt loopt (bv evt draaing) maar heb dit zo in elkaar gezet dat de verplaatsing in de vlek goed naar voren komt. En hee, tis m'n eerste echte zonnvlek Ún animatie, dus ...

Bynostar 130-900 Newton, 25 mm oculair, AstroSolar folie, FujiFilm S5500 hybride camera.

Menno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Mooi voor een eerste vlek! Ziet er zeker niet slecht uit, ook die laatste 10 frames zijn nog goed! Op naar de volgende vlek! :P
    Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Ik vind het er erg mooi uitzien zo. Ik vroeg mij nog wel af hoe je de foto's zo precies hebt weten te positioneren dat ze zo mooi in elkaar overlopen.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
        Ik vind het er erg mooi uitzien zo. Ik vroeg mij nog wel af hoe je de foto's zo precies hebt weten te positioneren dat ze zo mooi in elkaar overlopen.
        Heb ik in Photoshop gedaan met lagen. Laag 50% doorzichtig maken en dan met Free Transform (weet de NL naam niet) zodanig op maat maken en draaien dat de overlap klopt. Plus daarna grijswaarden aanpassen zodat de overlap ook wat kleur, contrast etc klopt. En dat dus maal 7, elke foto z'n eigen laag
        Dan alle lagen op 0% doorschijn. Laag 1 dan 10% laten doorschijnen, foto opslaan als GIF, laag 20% laten doorschijnen, opslaan als GIF, etc etc. En dat dus weer per laag doen. Wat in 71 GIF'jes resulteerde dik ik eerst naar 16 kleuren heb geconverteerd vanwege de bestandsgrootte en toen met Microsoft GIF Animator de geanimeerde GIF gemaakt.
        Al met al veel handwerk (kon bv geen gebruik maken van een opgenomen actie in Photoshop) maar dat was het leuke eraan

Menno

Commentaar

Pfieuw inderdaad een hoop werk, maar dan heb je ook wat.

Commentaar

Dit vind ik echt een meesterwerkje Menno!

Erg origineel!
            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Wow, Cool (of ehhh hot.......)

Heel goed gedaan Menno
              8" Skywatcher Newton (Imaging)
              4" Skywatcher Achro (Guiding)
              EQ6 Syntrek
              Canon 350D / 400D (Baader mod.)
              Philips SPC900 (Guiding)
              DSLR Focus; DSLR Shutter
              PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

@ GeneralDuke: Thanx!! Volgende vlek heb ik idd al iets anders in gedachten, oa wbt camera.

@ Firefly en Freek: beide dank Was echt heel leuk om te doen ...

Menno

Commentaar

Werken...
                X