Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto van venus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto van venus

Beste mensen,

Tussen al het geweld van prachtige venus foto's ,Hierbij ook eens een foto van mijn kant.

het is een LRGB opname van 30 mei.
    Als luminans heb ik een wratten 47 filter gebruikt.
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

30 mei??
    305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

ha,ha
      30 april natuurlijk.
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Time flies when you are having fun.

Mooie opname hoor Arend. Ik neem aan dat een wratten 47 een grijsfilter is ? Je haalt zo te zien alleen uit de Luninans het detail in de wolken of niet ?

Commentaar

Niet verkeerd Arend.

Begrijp ik het nu goed dat het filter juist UV licht doorlaat en ander licht (spectrum) blokt?

Trouwens hoe bevalt de DMK camera?
          Groet, Jan

Commentaar

Het is weer tandenknarsend belachelijk mooi!!!

Menno
            It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Begrijp ik het nu goed dat het filter juist UV licht doorlaat en ander licht (spectrum) blokt?

Trouwens hoe bevalt de DMK camera?
              Hij laat licht door van ca 380 tot uiterlijk 470 nm als je hem combineert
              met het Astronomik NIR-UV blocker. Hier zitten veel van de details van het wolkendek in. (bron. Arnaud van Kranenburg)

De Dmk bevalt prima. Enig nadeel is dat hij op 12 volt werkt en dat hij alleen met registax 4 werkt. En eerlijk gezegt vindt ik registax 3 beter.

Mooie opname hoor Arend. Ik neem aan dat een wratten 47 een grijsfilter is ? Je haalt zo te zien alleen uit de Luninans het detail in de wolken of niet ?
              Nee dat is een blauw filter. Ik heb een monochrome camera dus is het plaatje ook zwartwit

Commentaar

Werken...
              X