Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Arty 3D sunspot...of TE?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Arty 3D sunspot...of TE?

Hallo, hierbij een opname van gisteren, vandaag was in de namiddag de turbulentie niet meer bij te benen...
    Heb een beetje gespeeld in photoshop, vond de filamenten er wel leuk uitkomen zo....of misschien te?

greetz Emiel

Hoi emiel,

Ik vind hem waanzinnig, hij springt zo mijn scherm uit!

Is dit een combinatie van een opname op twee verschillende tijden?

Gr,

Arnaud

Commentaar

Dank je, Arnaud en nee, er is maar 1 opname gebruikt en met photoshop oh zo simpel te maken...maar met wat verschuiven met t natte vingertje wordt de opname wel minder realistisch...
      Heb alleen de dieptes nog niet goed, de vlek moet het diepst liggen.
      Met een volgende foto maar eens proberen.
      groeten emiel

Commentaar

Hoi Emiel,

Maar waarom dan geen tijdopname?

Dan is het effect veel reeler?

Ik zie ze wel verschijnen!

Commentaar

Heb t geprobeerd, eerst met 1 dag ertussen...gaf alleen maar chaos...filament was veel te veel veranderd. Ook met opnamen van een paar uur verschil gaf geen beter resultaat. of geen verandering of verschil in seeing...dan wordt t er ook niet beter op.
          De bewerking die ik nu heb gedaan, was ook niet ogenlijk met 2 opnamen:
          heb de opname in kanalen gezet en wekte alleen met het rode beeld, een stukje naar links opschuiven en daarna met het natte vingertje plage naar links (naar beneden) en filamenten naar rechts (omhoog) verschuiven. en dan in meerdere lagen werken.
          Greg Piepol haalt superresultaten met maar 1 opname. heeft eigenlijk weinig meer met fotografie van doen, maar is leuk om te doen.
          Groeten en tot zaterdag?
          emiel

Commentaar

Als je 3d foto's maakt van sunspots op 2 verschillende tijden, dan klopt het beeld toch niet meer? Immers de spots veranderen dan.
            Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

daarom gebruik ik 1 opname

Commentaar

Ik moest er even mijn bril voor opzetten maar dan ziet hij er fantastisch uit, leuk gedaan hoor.

Commentaar

Hoe kom je aan dat bril Sterrenkijker?
                  - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                  - EQ3, aandrijving + poolzoker
                  - Bresser 10x50
                  - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

je kunt in plaats van een 3d brilletje ook een roodfilter (linkeroog) en groen of blauwfilter (rechteroog) gebruiken
                    greetz Emiel

Commentaar

Nope, niet té Zelfs heel netjes gedaan!
                      Heb ook eens zoiets geprobeert maar wat me met normale foto's wel lukt, lukte me niet met astro ... dus compliments

Menno
                      It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
                        Hoe kom je aan dat bril Sterrenkijker?
                        Ik heb hem gekocht bij Stichting Mars Society Nederland, ik had hem met een paar dagen in huis.

Commentaar

Werken...
                        X