Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mars: eerste poging en tweede

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mars: eerste poging en tweede

Gisteren gecamd:
    1100 frames met toucam pro@ meade 14" Seeing om te janken.

Foto is verder niet bewerkt.
    Binnenkort nieuwe poging.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Als ik jou was, zou ik het vanavond nog maar eens proberen.
    Gisteren was het behoorlijk vochtig in de lucht.

Vandaag met die wind zijn de omstandigheden, mits de telescoop op een rustige plek staat, een stuk beter denk ik.

Keep up the good work!
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Zo heb ik Mars al eens gezien...al was het dan wel in het kleur..een goede seeing is echt nodig heb ik de indruk om mooie plaatjes te maken.......iemand een idee waar er iets te vinden is over seeing zodat ik zelf weet of ik een goede seeing kan of niet hebben???

Commentaar

Tweede poging

Gisteravond
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mooi :buiging:

Commentaar

mooie foto inderdaad :applaus:

Commentaar

die laatste is mooi!!!! :buiging: :schrik2:

Commentaar

mooie opnamens,ken ken beter met een 14'' en ToUcam,
                K3CCdtools gebruikt om de opnames te maken?

Commentaar

Thanks! En weer een nieuwe.

Commentaar

Origineel geplaatst door djgoldwing
                    mooie opnamens,ken ken beter met een 14'' en ToUcam,
                    K3CCdtools gebruikt om de opnames te maken?

Dat denken veel mensen, Vergeet niet dat zoeen 35cm veel meer gevoeliger is voor seeing dan kleinere scope's.

Ik heb het zelf geprobeerd op de 14"van Copernicus en mooie plaatjes maken gaat echt niet zo makkelijk als bv op me 15 cm scope.

Je moet een super seeing hebben om met een 14" al zijn resolutie te kunnen gebruiken.

Commentaar

wat Ko zei

Commentaar

Klopt Ko!
                        Voor jouw informatie: we hebben de zuil met zand gevuld. Dus ik ga vanavond nog eens testen. Ik heb alleen een barlow uit het jaar 0.
                        De seeiing was volgens mij wel ok afgelopen nacht. Hoeveel frames adviseren jullie eigenlijk? 5000?

Commentaar

nee dat is te veel. dan krijg je rotatie probleem van de planeet.
                          en registaxen ( nieuw woord :mep2: ) duurt dan ook een eeuw

Ik zelf doe meestal 10 tot 15 fps en dan 200/250 sec . tussen de 2000&3000 beelden is meer als genoeg. en dan gewoon blijven tapen en maar hopen dat er goede seeing is .

een advies is om laat te gaan als mars goed hoog staat en de lucht al wat rustiger is geworden.

Goed plan om er zand in te doen!! ben benieuwd hoe het nu gaat .

Commentaar

Khad Mars gister ook al gezien

Mooie foto's :applaus: wanneer krijg ik is zo'n mooie foto gemaakt :vloek:

Commentaar

effe tussen door maar met een 16'' lx200 gaat het simpel vind ik ( was een open ''meade'' dag afglopen weekend in deutsland )
                              en dat ging simpel dus.. kweet niet..

mvg erwin

Commentaar

Werken...
                              X