Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zonnevlek 953

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zonnevlek 953

Het is inderdaad een prachtige vlek dus ook maar eens op de foto gezet.
    Het is een stack van 120 opnames
    Trouwens het is reuze moeilijk om met een laptop in de zon scherp te stellen. Ik zat dus voor mijn huis met een deken over mijn hoofd en laptop om scherp te stellen. Ach het viel niet op het was toch Koninginnedag!
    Joris
    Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Je zou je laptop ook in een gekantelde kartonnen doos kunnen zetten, ik heb hier wel eens foto's van gezien, maar kan ze zo 1,2,3 niet meer vinden. Mooie opname geworden ik zie alleen wat raster in de foto of ligt dat aan mijn scherm ?

Commentaar

Huis-tuin-en-keuken Olympus (3 jaar oud), Pronto, zonnefilter en een paar premium oculairen. Camera voor het oculair houden en afdrukken maar. (30 april 2007 rond 16.00)
      Nee, astrofotografie is niet aan mij besteed, ben meer een starhopper, maar af en toe wel leuk even te proberen

<:{{{{{>
      Cum grege non gradior

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
        Mooie opname geworden ik zie alleen wat raster in de foto of ligt dat aan mijn scherm ?
        Nee, ik ik zie het ook.
        Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Dat raster is inderdaad te zien. Ik heb teveel zitten goochelen met de mogelijkheden in registack om de foto te verbeteren.
          Alle begin is moeilijk!.
          Bedankt voor de tip van de kartonnendoos.
          Joris
          Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Commentaar

Werken...
          X