Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Whoah!! Mijn vetse Saturnus ever!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Whoah!! Mijn vetse Saturnus ever!

Tussen al het digitale spiegelreflex webcam registax autoguiding geweld stelt dit natuurlijk niks voor, maar ik ben met deze Saturnusfoto heel erg blij!

De grote cirkelvormige schijven op de lens zijn reflecties op stof van het flitslicht dat per ongeluk nog aanstond... (Niburu's noemen ze "Orbs")
    Ik heb ook enkele opnames gemaakt zonder flits, maar die zijn lang niet zo mooi geworden.

De foto is gemaakt door mijn Dobson uit de losse hand door het oculair. Zenuwslopend met zo'n hoge vergroting...
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Wat nou, ik vind um best goed. Ik heb het ook wel geprobeerd, mij is het nog nooit gelukt. Met een camera door een oculair.
    Groet, Jan

Commentaar

Lang niet slecht Roel .
      De ruis laat zien dat dit een enkele shot is .
      Langs de andere kant is toch verduistering van de pool , vaag een equatoriale band en de cassinischeiding te zien .

Commentaar

Knap dat je dat zo uit de hand lukt, het lijkt mij een behoorlijk geduld-klusje.

Commentaar

Mooi, je kan de cassini scheiding zien.
          Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ik heb het je al gezegt maar ik vind hem prachtig! En al helemaal als je ziet hoe je hem hebt gemaakt.

Commentaar

Re: Whoah!! Mijn vetse Saturnus ever!

Origineel geplaatst door Roel
              Tussen al het digitale spiegelreflex webcam registax autoguiding geweld stelt dit natuurlijk niks voor, maar ik ben met deze Saturnusfoto heel erg blij!

De grote cirkelvormige schijven op de lens zijn reflecties op stof van het flitslicht dat per ongeluk nog aanstond... (Niburu's noemen ze "Orbs")
              Ik heb ook enkele opnames gemaakt zonder flits, maar die zijn lang niet zo mooi geworden.

De foto is gemaakt door mijn Dobson uit de losse hand door het oculair. Zenuwslopend met zo'n hoge vergroting...
              Dat zo'n flits nog werkt op die afstand. :P
              Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

netjes hoor!

en die flits moet idd nogal een sterke geweest zijn 8)
                Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Voor uit de losse hand (zo los zal hij wel niet geweest zijn ) te zijn genomen allesbehalve slecht.
                  The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool (Richard Feynman).

Commentaar

Werken...
                  X