Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan 28 april

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan 28 april

Ik ben al langer geïnteresseerd in de sterrenhemel en ik bekijk al langer hier de foto's. Nu wilde ik het zelf ook eens proberen. Maan was goed zichtbaar, dus die maar eens geprobeerd.

Telescoop: 60mm refractor (Aldi )
    Gebruikte camera: Nikon D50

Ik heb 10 frames gemaakt, maar aangezien mijn telescoop geen motor heeft (kan niet eens fatsoenlijk blijven staan :P ) is de maan op elk frame een beetje verschoven. Ik snap geen **** van RegiStax, kan iemand mij een beetje uitleggen hoe ik 10 verschoven manen op elkaar kan stacken?

Resultaat bijgevoegd, ben niet ontevreden voor een eerste keer!
    Skywatcher 150/750mm

Als het goed is doet registax dat zelf. Moet je ze wel allemaal selecteren.
    Groet, Jan

Commentaar

Registax kan maar hele kleine verschuivingen aan. Is de verschuiving net iets te groot, dan kan ie de punten niet meer over elkaar krijgen en gaat ie fout gokken. Het is een pracht programmatje maar eigenlijk alleen voor frames van filmpjes of losse foto's die zeer kort achter elkaar zijn geschoten.
      It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Zeker niet slecht voor een eerste poging. En dan te bedenken dat je dus 10 losse shots hebt gemaakt. Ik kon met mijn eerste foto (nog in de tijd dat er geen digitale camera's waren) hier niet aan tippen. Blijven poberen en je zult zien dat het resultaat steeds beter wordt.
        8" Skywatcher Newton (Imaging)
        4" Skywatcher Achro (Guiding)
        EQ6 Syntrek
        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
        Philips SPC900 (Guiding)
        DSLR Focus; DSLR Shutter
        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Dankje.

Dit is maar één van die 10 foto's. Als ik ze stack, dan zie je 10 manen naast elkaar! :P
          Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Met Registax kun je ook handmatig stacken. Via de optie Manual Alligment kun je 10 foto's op elkaar plakken. Je moet ze wel alle tien tegelijkertijd openen. Met Registax kun je ook de kleurfout van je kijker ietwat wegkrijgen door het rode beeld iets ten opzicht van het blauwe te verschuiven.

Je mag de 10 foto's wel naar mij mailen (wel als jpg a.u.b.) dan wil ik wel eens kijken wat ik er van kan maken.

Ik zal via een persoonlijk bercht mijn mailadres wel toezenden.

Bert
            Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Werken...
            X