Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zon / 953 vlek (sta telkens weer verbaast van scoop :-) )

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zon / 953 vlek (sta telkens weer verbaast van scoop :-) )

Ondanks wind toch maar poging gewaagd om zonnevlek te pakken ... en tot grote verbazing is dit eruit gekomen. M'n 130 mm Newton'tje samen met hybride camera doen het maar goed al zeg ik het zelf
    Tweede foto in Z/W om de lijnen in de vlek wat meer naar voren te krijgen.

Bynostar 130-900 Newton, Astrosolar folie, 25 mm oculair, FujiFilm S5500 hybride camera. RAW, ISO 64. Verder diverse instellingen. Alle 3 de foto's zijn stacks. Closeup bestaat uit 8 RAW's, gehele zon uit 4 RAW's.

Menno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Ik sta echt keer op keer versteld van jouw foto's! Wat je al wel niet kan bereiken met een 130mm Newton, ongelooflijk. Het enige wat ik kan zeggen is ga zo door!

Commentaar

kun je me wat info geven over hoe je je camera gemonteerd hebt op je scoop? ik heb zelf de fuji s602zoom (enigszins vergelijkbaar) en een 127/1020 newton, maar dit krijg ik toch niet voor elkaar!
      *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Origineel geplaatst door Ionize
        kun je me wat info geven over hoe je je camera gemonteerd hebt op je scoop? ik heb zelf de fuji s602zoom (enigszins vergelijkbaar) en een 127/1020 newton, maar dit krijg ik toch niet voor elkaar!
        Ik doe oculair projectie met een camera mount. Ik zelf heb de Orion SteadyPix SLR Camera Mount. Heb em hier http://tinyurl.com/26e868 (verkorte link naar Telescoop.nl) gekocht. Plus uiteraard zonnefolie voor de scoop gedaan
        Maar foto's zijn ook door Photoshop gehaald. Als ik een enkele RAW opname had gebruikt, dan was het lang niet zo mooi geweest. Door in dit geval 8 RAW's te stacken en dan contrast etc naar voren te halen, komen er veel meer details vrij.

Menno

Commentaar

Prachtig Menno! Heel goed gelukt

Commentaar

Mooie zonnefoto's. Moet eerlijk zeggen dat ik voor dit soort foto's nog steeds bij mijn webcam blijf steken. Het idee om meerdere RAW's te maken moet ik nog steeds toepassen.
            8" Skywatcher Newton (Imaging)
            4" Skywatcher Achro (Guiding)
            EQ6 Syntrek
            Canon 350D / 400D (Baader mod.)
            Philips SPC900 (Guiding)
            DSLR Focus; DSLR Shutter
            PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Origineel geplaatst door Firefly
              Mooie zonnefoto's. Moet eerlijk zeggen dat ik voor dit soort foto's nog steeds bij mijn webcam blijf steken. Het idee om meerdere RAW's te maken moet ik nog steeds toepassen.
              Tis ook iets wat je leuk moet vinden hoor Ik heb nu eenmaal de afwijking dat ik het leuk vind om handmatig te stacken. Ok, een ander verhaal als je 600 frames hebt maar zoals nu ben ik bezig met ong 20 RAW's van de maan te stacken en tis gewoon leuk te pielen daarmee

Menno

Commentaar

Werken...
              X