Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

27-04 Zon, maan, saturnus, venus met selfmade steadypix

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

27-04 Zon, maan, saturnus, venus met selfmade steadypix

De zelfgemaakte steadypix werkt goed, alleen is een volgmotortje toch echt wel nodig...

De volgende foto's zijn gister overdag en 's avonds (rond 19.00u van de zon, 21.30u van de maan en 23.00u van saturnus en venus) genomen. Mijn allereerste astrofotos!!! Joeghei!

graag uw comments
    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Zo je hebt meteen maar even het hele zonnestelsel te grazen genomen zie ik. Leuk dat je zelf een camerabeugel in elkaar gezet hebt, dat geeft altijd meer voldoening dan er zo maar even eentje kopen vind ik. De foto van Saturnus kan je misschien nog wat verbeteren door de brightness en het contrast in een fotobewerkingsprogramma wat te verhogen, waardoor ze wat lichter worden en ook meer detail zichtbaar wordt.

Commentaar

Ook ik heb met Mecano onderdelen een zelfgemaakte steadypix in elkaar geknutselt voor een Panasonic DMC-FX9
      Is inderdaad veel leuker om zelf iets te maken.
      De bevestiging aan het oculair is een bezemsteel ophanging.
      De verende klemming op 3 rubberen punten is perfect en handig bij het verwisselen van het oculair.

Commentaar

zou je misschien s kunnen vertellen hoe je zo'n beestje maakt dan? me = interested . lijkt me ook redelijk goedkoop om er een te maken :O

Commentaar

Origineel geplaatst door Eruthos
          zou je misschien s kunnen vertellen hoe je zo'n beestje maakt dan? me = interested . lijkt me ook redelijk goedkoop om er een te maken :O
          Ik denk dat de constructie op de foto duidelijk alles zegt.
          Het enige wat ik extra aan info kan geven is dat de bevestigingschroef van een oud fototoestel komt (eventueel te vervangen door een 1/4" WW schroefdraad).
          Let wel: Je zult wel enige zaken/maten moeten aanpassen voor jouw toestel om de lens precies voor je oculair te krijgen.

Commentaar

Origineel geplaatst door henkp
            Origineel geplaatst door Eruthos
            Ik denk dat de constructie op de foto duidelijk alles zegt.
            Het enige wat ik extra aan info kan geven is dat de bevestigingschroef van een oud fototoestel komt (eventueel te vervangen door een 1/4" WW schroefdraad).
            Let wel: Je zult wel enige zaken/maten moeten aanpassen voor jouw toestel om de lens precies voor je oculair te krijgen.
            dat is ook gelijk de reden waarom ik met stukjes M6 draadeind heb gewerkt en vleugelmoertjes. Ik heb meerdere camera's waarmee ik wil fotograferen, zo kan ik altijd de hoogte van het oculair wijzigen.
            Alleen jammer dat de zwarte spuitlak niet echt goed hecht

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
            Zo je hebt meteen maar even het hele zonnestelsel te grazen genomen zie ik. Leuk dat je zelf een camerabeugel in elkaar gezet hebt, dat geeft altijd meer voldoening dan er zo maar even eentje kopen vind ik. De foto van Saturnus kan je misschien nog wat verbeteren door de brightness en het contrast in een fotobewerkingsprogramma wat te verhogen, waardoor ze wat lichter worden en ook meer detail zichtbaar wordt.
            bewerking op saturnus heb ik al gedaan. Meer dan dit is er niet uit te halen. Om bij langere belichtingen betere details te krijgen heb ik echt een volgmotor nodig, die is niet echt goed te vinden voor de LXD500 van Meade. Kost me 200 en dat vind ik teveel voor een scope die me in totaal incl. 127F8 newt tube 220 heeft gekost.

Zelfmaken is al gebeurt maar jammerlijk mislukt omdat de stappenmotor zoveel trilde. Een DC motortje en een setje tandwielen gaan me hopelijk meer opleveren.. To be continued....

Leuke foto in je avatar trouwens.. toevallig laatst genomen op kootwijk
            *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Ik neem aan dat het enkele shots zijn (niet gestacked)? Goede foto's. Als eerste resultaat mag je hier best blij mee zijn. En de camera bevestiging: geweldig.
              8" Skywatcher Newton (Imaging)
              4" Skywatcher Achro (Guiding)
              EQ6 Syntrek
              Canon 350D / 400D (Baader mod.)
              Philips SPC900 (Guiding)
              DSLR Focus; DSLR Shutter
              PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
              X