Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

3D Sun

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

3D Sun

In navolging van Nasa ook eens een poginkje gewaagd...

Opname van gisteren, 26 april
    Greetz emiel

Ah thanks Emiel, ik heb vadaag net mijn 3D-brilletje van de mars society binnen, kan ik hem meteen uitproberen.

Ik moet zeggen het geeft een bijzonder effect, het lijk wel of je de zon door een ruit bekijkt waarbij de zon kort achter het raam staat en inderdaad je ziet diepte. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien bij een protuberans.

Hoe heb je hem gemaakt overigens, een paar uur gewacht tot de zon wat hoger aan de hemel stond om de tweede opname te maken ?

Commentaar

nee, is zeeeer makkelijk....
      gewoon in photoshop in Channels het rood kanaal iets naar links schuiven en het groene naar rechts, that's all

Het raam effect komt omdat t meer 2D is...met 3D moet ik de filamenten nog omhoog krijgen en de zonnevlek naar beneden....is iets moeilijker hahaha komt nog wel!

greetz emiel

Commentaar

Maar als je dezelfde foto gebruikt, kun je nooit een 3d effect krijgen. Het lijkt wel alsof de afbeelding wat meer "achter" het raam zit, maar geen bolvorm van de zon. Eerder een poster achter het raam.

3D werkt alleen wanneer er twee verschillende afbeelding vanuit verschillende hoeken zijn genomen. Misschien kun je twee foto's van opeenvolgende dagen gebruiken? Mits de vlek niet te veel veranderd is uiteraard....
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Hoi Roel, zou dan moeten als de vlek midden op de bol zit.
          Dank voor de tips!...ga er zeker mee aan de gang.
          Misschien zijn 2 opnamen met een paar uur tussentijd ook voldoende.
          Morgen maar s proberen
          THNX
          emiel

Commentaar

Misschien is het voldoende om eerst een rode foto te maken en dan de telescoop een klein tikje te verdraaien en dan de groene foto.
            En de verschuiving misschien iets minder,want met mijn brilletje zag ik nog erg het verschil tussen de twee.Maar dat zou ook per persoon verschillend kunnen zijn.(De afstand tussen de ogen )
            Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Werken...
            X