Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Animated-gif sterbedekking Rho Leonis door Maan op 26-4-07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Animated-gif sterbedekking Rho Leonis door Maan op 26-4-07

Door een aantal foto's van de sterbedekking van de ster Rho Leonis door de maan van gisteravond te combineren kon ik deze animated gif maken. Je ziet de ster de maan naderen totdat deze achter de maan verdwijnt. De foto's zijn gemaakt met een Canon 300D en een Celestron 150/750 Newton met 2x schorty + barlow. De foto's zijn om de 5 minuten gemaakt. De animated gif is gemaakt met animationshop uit paintshop pro.

Mooi gedaan,is altijd leuk om te zien een bedekking.
    Helaas doe ik dat te weinig.
    Groet Richard

Commentaar

Thanks, helaas zijn een paar frames onscherp door de beroerde seeing. Ik zal de volgende keer meer foto's moeten maken (misschien wel 1x per minuut) dan houd je wat ruimte over om mislukte foto's weg te gooien en loopt het "filmpje" ook wat vloeinder.

Ondanks dat het een niet erg zeldzaam fenomeen is, vond ik het toch wel leuk om het moment af te wachten waarop de ster van het beeld verdween.

Commentaar

Hey niet zo kritisch op jezelf.....

Mooie animatie geworden. Ook knap om de helderheidsverschillen tussen maan en de ster vast te leggen.
        8" Skywatcher Newton (Imaging)
        4" Skywatcher Achro (Guiding)
        EQ6 Syntrek
        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
        Philips SPC900 (Guiding)
        DSLR Focus; DSLR Shutter
        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Thanks ik voel mij alweer een stuk beter zo. Ik heb de maan ook expres zoveel mogelijk buiten beeld geplaatst om te zorgen dat ik geen overbelicht maan kreeg. Met goede volgmoteren (staat nog op het verlanglijstje) zou ik maan beter op dezelfde plek kunnen houden waardoor het filmpje niet meer zo trilt. Het kan altijd beter nietwaar ?

Commentaar

Werken...
          X