Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jonge maan van 3.29 dagen oud

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jonge maan van 3.29 dagen oud

Goeden avond,
    Opname van 20 april, jonge maan in pr.brandpunt van de C11.
    Omdat de maan laag stond begon ik in de schemering en eindigde in de jonge avond en de seeing begon sterk af te nemen.

Aub in window explorer openen.

Vriendelijke groeten Richard Bosman

Soow zeg, ondanks de seeing toch een prachtige plaat! Erg goed gedaan, ga zo door

Eneschede moet Enschede zijn neem ik aan?

Commentaar

danke je.
      en natuurlijk meoet het Enschede zijn,bedankt voor je alertheid.
      Groet Richard

Commentaar

Eh Richard ik hoop dat je met het niet kwalijk neemt het is een prachtige foto met hoge resolutie, maar ik vind hem wel een tikkie donker (maar da's misschien persoonlijk).

Overigens is hij ook goed te zien in een webbrowser dan kan je mooi over de maan scrollen, dat komt ook de hoge resolutie van de foto tengoede.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
          Eh Richard ik hoop dat je met het niet kwalijk neemt het is een prachtige foto met hoge resolutie, maar ik vind hem wel een tikkie donker (maar da's misschien persoonlijk).

Overigens is hij ook goed te zien in een webbrowser dan kan je mooi over de maan scrollen, dat komt ook de hoge resolutie van de foto tengoede.
          Natuurlijk neem ik je niets kwalijk, we leven in een vrij land, dus alles mag gezegd worden(nou ja alles )

Hij wel wat donker dat we gewend zijn van de maan, dat klop, heeft ook mee te maken dat het een vrij jonge maan hebt en je geen heldere partijen aan de maan rand zit, je zit nu iegelijk vrij direct aan de terminator te kijken, en meestal is het bij normale maan opnames
          ( gehele maan) dat je een compromis afsluit, tussen terminator en de andere kant van de maan.Tja....

Moet erbij zeggen dat mijn beeldscherm op fabriek instelling staat, dus hij kan misschien anders over komen op gecorrigeerde beeldscherm.

Groet Richard

Commentaar

Nu mijn monitor is ook niet gekalibreerd, verre van dat, dus daar kan het ook aan liggen. Ik vermoed dat je op jouw opname meer van de maan ziet dan normaal bij een eenvoudige opname het geval zou zijn.

Origineel geplaatst door Richard Bosman
            Natuurlijk neem ik je niets kwalijk, we leven in een vrij land, dus alles mag gezegd worden(nou ja alles )
            Ik houd het hier graag gezellig vandaar dat ik mij voorzichtig probeer uit te drukken. Bovendien sla ik jouw hoog aan als het gaat om astro-fotografie, ik ben daarmee vergeleken nog maar een rookie.

Commentaar

Ik houd het hier graag gezellig vandaar dat ik mij voorzichtig probeer uit te drukken. Bovendien sla ik jouw hoog aan als het gaat om astro-fotografie, ik ben daarmee vergeleken nog maar een rookie.[/quote]

Oke, begrijp wat je bedoelt.
              En over astofotografie, dank je wel voor je heuze compliment.
              We zijn allemaal ergens begonnen begin is altijd het leuks.
              De een spendeerd er veel tijd aan en de andere spendeer er zo soms te veel tijd aan, en ik ben denk van de laatste groep.
              Groet Richard

Commentaar

De een spendeerd er veel tijd aan en de andere spendeer er zo soms te veel tijd aan, en ik ben denk van de laatste groep.
                Maar spendeer er niet teveel aan he..... anders wordt de vrouw/vriendin oh nee tegenwoordig noemen ze dat levenspartner ontstemt.....
                8" Skywatcher Newton (Imaging)
                4" Skywatcher Achro (Guiding)
                EQ6 Syntrek
                Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                Philips SPC900 (Guiding)
                DSLR Focus; DSLR Shutter
                PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Origineel geplaatst door Firefly
                  Maar spendeer er niet teveel aan he..... anders wordt de vrouw/vriendin oh nee tegenwoordig noemen ze dat levenspartner ontstemt.....
                  Ach...valt wel mee, met compromisen kom je een heel eind.
                  Ik heb mijn server in de woonkamer staan en daar bewerk ik alles op, zo ben ik toch bij vrouw en kind.

ps morgen met vrouw en kind op de vrijmarkt staan.
                  Omdat ik in de binnenstad woon, heb ik alles op een rolcontainer staan. lekker makkelijk.

Groet Richard

Commentaar

Werken...
                  X