Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan (plato krater) 25-04-07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan (plato krater) 25-04-07

Ik was weer aan het stoeien met de webcam en langzaam over het oppervlak zoekend kwam ik bij dit beeld.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is dit de krater Plato.

Wat ik er mooi aan vind zijn de lang gerekte schaduwen. Niet helemaal scherp, maar ik vind het wel wat hebben.
    Groet, Jan

Yep, is Plato! Vind ik persoonlijk de mooiste, heb 'm vanavond zelf ook nog bekeken.
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Als Plato zichtbaar is gebruik ik de kleine kratertjes altijd om te kijken of de fijne seeing goed is. Ik verdeel de seeing altijd in twee:
      fijne seeing: zijn kleine details zichtbaar? Zo niet, op tijd naar bed.
      grove seeing: het (maan)beeld golft heen en weer, maar kleine details zijn goed zichtbaar. Visueel waarnemen dus.

Indien klein en grof goed zijn: 4 a 5 op een schaal van 5: webcammen!

Bert
      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Origineel geplaatst door Bert Bogchelman
        Als Plato zichtbaar is gebruik ik de kleine kratertjes altijd om te kijken of de fijne seeing goed is. Ik verdeel de seeing altijd in twee:
        fijne seeing: zijn kleine details zichtbaar? Zo niet, op tijd naar bed.
        grove seeing: het (maan)beeld golft heen en weer, maar kleine details zijn goed zichtbaar. Visueel waarnemen dus.

Indien klein en grof goed zijn: 4 a 5 op een schaal van 5: webcammen!

Bert
        Dit zijn nou van die dingen waar ik nog in thuis moet raken, het proberen in te schatten wanneer nou wel en wanneer niet filmen.

Ik zou het filmpje wel willen toevoegen maar ik weet niet hoe dat moet, misschien zou je een advies kunnen geven of het de moeite waard was?
        Groet, Jan

Commentaar

Werken...
        X