Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn allereerste zonnevlek

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn allereerste zonnevlek

Eindelijk wat te zien op de zon al is het (op dit moment tenminste) op het randje van de zon.

Dit is mijn eerste zonnevlek foto. Niet echt veel soeps maar het is ook erg moeilijk scherp te stellen op je laptop monitor met zo veel zon. En er is ook heel wat sluier bewolking. Toch leuk om te zien en om de foto te maken.

(oh ja dat donkere plekje rechts onder midden foto is een vuiltje - waarschijnlijk op 1 van de spiegels )
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Erg leuk, Keep going!

Commentaar

Knap dat je er nog wat op hebt gekregen nu de zonnevlek nog niet om de hoek is gekomen, scherpstellen op zo'n zonnevlek lijkt me al helemaal niet makkelijk. Dat vuiltje zou ook goed op je sensor kunnen zitten, stofjes en vlekjes op je hoofdspiegel zie je niet zo gauw op de foto terug.

Commentaar

Ben al een tijdje op zoek naar de oorzaak van dat vlekje (het vuiltje dus). Als ik mijn barlow of toucam draai draaid het vlekje niet mee dus mijn conclusie was dat het wel op 1 van de spiegels moest zijn. Ik heb ook wel een zwart vlekje op mijn primaire als ik naar binnen kijk.

Toch maar eens open maken en heeeeeel voorzichtig schoonmaken (heb al eens de fout gemaakt om iets te heftig te poetsen - beginners foutje/enthousiasme)
        Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Werken...
        X