Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Boussingault, Piccolomini, Posidonius, Le Monnier en Janssen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Boussingault, Piccolomini, Posidonius, Le Monnier en Janssen

Gister lekker helder en eens wat mooie maan locaties/formaties gefotografeerd. Virtual Moon Atlas gebruikt om het eea uit te zoeken.
    Foto van Jansen is niet zo goed .. maar hee, ik moest m'n eigen achternaam er toch ook bij hebben eh?

Bynostar 130-900 Newton, 25 mm oculair, FujiFilm S5500 hybride camera. Alles ISO64 en RAW, verder diverse instellingen en zoom camera.
    Bij Posidonius foto Shorty-Plus 2x Barlow gebruikt, stack van meerdere RAW's met ISO 200.

Menno
    I Like The Moon
    http://www.rathergood.com/moon_song/
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Mooie serie. Als ik het goed begrijp maak jij meerdere RAW opnames en die stack je? Welk programma gebruik je hiervoor?
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Origineel geplaatst door Firefly
      Mooie serie. Als ik het goed begrijp maak jij meerdere RAW opnames en die stack je? Welk programma gebruik je hiervoor?
      Klopt. De ISO 64 hebben dat meestal niet nodig maar ISO 200 wel. Ik maak dan gebruik van Photoshop. Gebruik dan in Layers/Lagen de optie Difference/Verschil. Krijg je heel goed laag er overheen omdat als het beeld helemaal klopt, het helemaal zwart is. Dan weer terug naar normale layer en spelen met Opacity/Dooorschijen. Flatten layer en dan volgende op dezelfde manier etc. Kan wat tijdrovend zijn maar werkt beter dan Registax want die wil nog wel eens scherpe lijnen opeens door beeld heen gooien.

Menno
      It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Werken...
      X