Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn eerste maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn eerste maan

Oké..ik weet het, het is niets bijzonder....maar het de manier waarop ik deze foto genomen heb..

Vanuit de huiskamer, door het glas (woningbouw-thermopeen, waar je dus de maan 3 keer in ziet en ontzettend veel last hebt van de reflectie van de binnenverlichting ...)...de camera is een Fuji S5500, en de foto is los uit de hand genomen door een....lens van een oude dia projektor (oculair eruit gehaald, dialens voor de camera gehouden, wat zitten spelen met de scherpte en ongeveer voor 5x optische zoom gekozen...

Telescoop is zo'n China meade 114/1000mm f8.8 (zo eentje als je hard hoest je hem opnieuw moet collimeren)...

Zoals als ik al zei is het niet echt iets bijzonders, maar mij lijkt dat als je zoiets gebruikt (die dialens) en de omstandigheden zijn optimaal, dus betere telescoop, niet door het glas,en als je de camera vast zou kunnen zetten, dat je dan met zo'n simpele lens die je voor een paar euro op elke vlooienmarkt zou kunnen kopen best leuke resultaten zou kunnen behalen....

Denk ik :smartass
    M.v.gr. Frans

Mijn eerste maan

Een tip ga buiten staan, dan ben je de reflekties van de huiskamer verlichting kwijt. Voor de rest een leuke foto.
    clear skies !!!!

Commentaar

Werken...
    X