Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

3,5 dag oude maan (RAW mozaiek)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

3,5 dag oude maan (RAW mozaiek)

Dag 3 van maan sessie. Helaas een constante (lichte) sluier bewolking maar desondanks toch dit kunnen doen
    Kleine plus grote versie.

Bynostar 130-900 Newton, 25 mm oculair, FujiFilm S5500 hybride camera.
    Mozaiek van 7 RAW foto's. ISO 64, 1/8 sec, f/3.1

Menno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Mooie plaat Menno! Kun je nog een leuke collage van maken!
    Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Best goed gelukt hoor ondanks de sluierbewolking (ik had er ook last van gisteren-avond). Jammer dat de bewolkingsvoorspelling voor vanavond minder goed is anders had je nog weer een maan aan je serie kunnen toevoegen (maar ach zo blijft het nog even een uitdaging moet je maar denken).

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
        Best goed gelukt hoor ondanks de sluierbewolking (ik had er ook last van gisteren-avond). Jammer dat de bewolkingsvoorspelling voor vanavond minder goed is anders had je nog weer een maan aan je serie kunnen toevoegen (maar ach zo blijft het nog even een uitdaging moet je maar denken).
        Ik ga het gewoon proberen ... just need 1 good shot
        Maarre, die link ... ik ken geen Frans, weet dus ook niet de uitleg daar: is nou het rode wolken of het blauwe?

Zelf maak ik gebruik van http://oiswww.eumetsat.org/SDDI/cgi/...2,c=IR_108,f=1, heel stuk duidelijker, je moet alleen zelf dan voorspeller gaan spelen aan de hand van de beelden en hoe dat verder zal gaan. Maar dat wijst zichzelf eigenlijk wel. Er kom dus bv een band van bewolking aan die om 13:00 uur nog over half Engeland en de Noord Zee lag

Menno
        It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Origineel geplaatst door meegja
          Maarre, die link ... ik ken geen Frans, weet dus ook niet de uitleg daar: is nou het rode wolken of het blauwe?
          Het rode zijn de wolken!
          Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Klopt en de tijden staan onderin 18Z is 18:00 uur Universal Time (UT) dus +2 Nederlandse zomertijd. Ik vind deze site best handig en het klopt vaak ook heel aardig. Als je in het noordoosten woont heb je een kans op onbewolkte hemel vanavond. Maar misschien is de rest van het land wel een paar kleine opklaringen gegund.

Commentaar

Werken...
            X