Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maantje 18 april

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maantje 18 april

Flinterdun maantje op de dijk. De eerste foto is met een 200mm telelens gemaakt, de 2e met een Zenithstar 80
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Oei! Die tweede is erg mooi met dat asgrauwe schijnsel. Het kleine wolkje geeft nog wat diepte eraan.

Misschien kun je met een beetje fotosoepen zelfs nog wat oppervlaktedetails eruit trekken.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
      Oei! Die tweede is erg mooi met dat asgrauwe schijnsel. Het kleine wolkje geeft nog wat diepte eraan (...) .
      Bedoel je die zwarte streepjes linksmidden? Is dat niet gewoon vuil op de lens?

Inderdaad erg fraai die 'shades 0f grey' van de maan de achtergrond!
      "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Helaas heb je ook nogal wat stofjes op je sensor zitten, dat zie je vooral goed op de eerste foto. Maar ik ben toch jaloers want ik kon deze dunne maansikkel niet fotograferen omdat er nou net boven Amersfoort een wolk hing terwijl de hele omgeving onbewolkt was .

Commentaar

Nee, het zijn gelukkig geen stofjes maar muggetjes! Het stikte ervan.
          @Vincent: Wat die streepjes zijn? Vogels? De foto ervoor heeft ze niet.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mooi Nop! Stralen veel sfeer uit.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
              Nee, het zijn gelukkig geen stofjes maar muggetjes! Het stikte ervan.
              @Vincent: Wat die streepjes zijn? Vogels? De foto ervoor heeft ze niet.
              D'r vliegt aardig wat voorbij daar op die dijk zo te lezen (je het ook nog twee vliegtuigen "gescoord" op de eerste foto), komeet Encke nog voorbij zien vliegen misschien ?

Commentaar

Van vliegtuigen heb ik ook verrassend veel last in Apeldoorn. Dat begon me eigenlijk pas echt op te vallen toen ik voor het eerste foto's van de sterrenhemel ging maken.
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                X