Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Men eerste foto's door scope

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Men eerste foto's door scope

Ha men eerste plaatjes door mijn scope,
    celestron c8

de eerste is gisterennacht rond half 2
    door een 10 mm plossl met statief met een canon a530 powershot zo'n klein digitaal dingetje met geen speciale belichtingstijd. wacht ja toch op vuurwerk maar denk dat dat toch maar heel kort is. langer dan een seconde is het niet denk ik.

de tweede is getrokken door een 20 mm kelner
    uit de pols , boom op 750 m

ok is niet veel maar vind het wel leuk :-)

pfwew paar edits, de foto's kwamen in de omgekeerde volgorde dan ik dacht
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

boom op 750m was eerst vogel in boom op 750m, maar ja dat kan nogal snel veranderen :-)
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

Commentaar

Als dit 1ste Saturnus door C8 is, dan ziet t er al goed uit.
      Komt vast en zeker mooiere/helderder in de toekomst

Menno
      It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

bedankt hitchhiker ;-)

Tja, een camera die lang kan belichten en iets om hem aan de scope vast te maken. dit was op statief naar de
        10mm opening gericht met wat zoom... effe toch een geklooi en wss niet de methode :-D

kben nog steeds zo blij als een kind dat ik dat ding gewoon vanbij me thuis kan zien, laat staan er een foto van nemen :-)
        Quelle horreur !
        Requiem pour un twister.

Commentaar

2de poging tot astrofotografie, Zelfde techniek camera op statief, proberen gelijk te krijgen met object in oculair... bron van frustratie.. ga me zo'n digiklem halen, zal nog effe ploeteren zijn.
          -vershillende manen.
          -maan in vooravond als het nog blauwe lucht is
          -saturnus
          -en venus en de maan.
          gefotografeerd met Pre millenium kodak dc290 met 2 megapixels
          :-D

Als er iemand tips heeft hoe dat ik een strakkere saturnus krijg?
          Hij is iets beter dan men eerste poging maar hij ziet er nog lang niet zo uit als in het oculair... ja focussen is nog een hel, en kzit met 20 min. batterijtijd, want ik moet het schermpje gebruiken anders zie ik niet wat camera ziet...
          en van die 20 min.. ben ik er 15 bezig met proberen oculair en cameralens op elkaar af te stemmen. but it's all in good fun.
          Quelle horreur !
          Requiem pour un twister.

Commentaar

Nou, die Saturnus ziet er prachtig uit! Vijtien jaar geleden (voor de digitale fotorevolutie) zou dit een voorbeeld zijn van een uitermate geslaagde opname van een ervaren astrofotograaf. Tegenwoordig houdt men een camera voor de lens en klikt vanuit de losse hand zulke mooie opnames! Prachtig!
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

thanx roel,

ja maar toch, kzie foto's met duidelijk C.D en meer kleuren en banden op planeet die ik met men eigen ogen ook zie... hoe kan ik dat vastleggen.

verder, ooeeeeh ik hou van analoge foto's, nog steeds zoveel leuker dan digitale.... laatst heeft een kameraad hier nog eens met een echt! fototoestel getrokken, en toen hij die doorstuurde had ik zoiets van manmanman hoe knap, echt een verschil met alle andere wat je de laatste jaren gewend bent

maar voor astrofotografie lijkt me het een hel, 1 om weinig ruis te krijgen, twee je neemt foto's maar je ziet nooit het resultaat, dus de kans dat je een heel rolletje verprutst hebt is behoorlijk groot.
              dus voor 1 keer zeg ik joepie digirevolutie.
              Quelle horreur !
              Requiem pour un twister.

Commentaar

Venus en Maan van vorige week
                Quelle horreur !
                Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                X