Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mare Serenitates

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Arnaud
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Harro
    werkelijk een fantastische plaat!
    Schitterend wat een detail laat de maan hier zien. Complimenten Arnaud!

Mijn aandacht werd getrokken door een merkwaardig detail: een verhoging in het landschap: een soort anti-krater.
    Weet iemand wat dit is ?? (ik heb een uitsnede geplaatst hieronder)
    Hoi Harro,

Ik weet het niet helemaal zeker. Volgens mij is het een vulkanisch gebied. Maar zo bij de terminator worden alle hoogteverschillen sterk benadrukt, misschien is het maar een paar meter hoog?

Gr,

Arnaud

Laat een reactie achter ::

• Awap
    antwoordde :
    Misschien omdat de zon er nog niet helemaal op schijnt lijkt het een bolle vorm te hebben maar is het een krater?(hoewel ik datzelf niet denk)

hey Arnaud, misschien is het een leuk idee om er zo'n kilometer staafje bij te doen, lijkt me leuk om te kijken hoe groot zo'n krater eigenlijk is.

Mooie moza´k trouwens

• Harro
    antwoordde :
    werkelijk een fantastische plaat!
    Schitterend wat een detail laat de maan hier zien. Complimenten Arnaud!

Mijn aandacht werd getrokken door een merkwaardig detail: een verhoging in het landschap: een soort anti-krater.
    Weet iemand wat dit is ?? (ik heb een uitsnede geplaatst hieronder)

• Sterrenkijker
    antwoordde :
    Mooi ook dat je door de toevoeging van een DSLR-opname nu wat blauw- en groenzwemen ziet. Er staat deze maand trouwens een heel aardig artikel in het Sky at Night Magazine over kleur op de maan (hij is niet helemaal grijs zoals je misschien wel zou verwachtten, maar dat wist Arnoud natuurlijk al ).

• b@rry
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Arnaud
    Maar ik geloof dat Mare Serenitatis ongeveer 600 km groot is? Ter aanvulling.
    Vette plaat weer Arnaud!!

Cool dat heel Nederland daar in past!

• Arnaud
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door 130 mm andre newton
    prachtig detail, erg mooi gemaakt.

Misschien is het wel leuk om er een balkje bij te zetten voor de afstanden zoals je ook wel eens ziet op landkaarten zodat je een idee krijgt van wat de afstanden zijn waar je naar kijkt (afmetingen van de kraters bv).
    Hoi Andre,

Bedankt. Dat heb ik wel eens gedaan, maar ik vind het erg afleiden van de foto zelf. Het lijkt dan meer op een landkaart. En het kost erg veel moeite om zoiets een beetje netjes te maken. Dus ik zal het misschien alleen bij speciale images doen. 8)

Maar ik geloof dat Mare Serenitatis ongeveer 600 km groot is? Ter aanvulling.

• andre newton
    antwoordde :
    prachtig detail, erg mooi gemaakt.

Misschien is het wel leuk om er een balkje bij te zetten voor de afstanden zoals je ook wel eens ziet op landkaarten zodat je een idee krijgt van wat de afstanden zijn waar je naar kijkt (afmetingen van de kraters bv).

Gast antwoordde
    * slik *

Niets meer dan hulde Arnaud!

• Arnaud
    started a topic Mare Serenitates

Mare Serenitates

Hoi Allemaal,

Ik heb een mozaik gemaakt van het gebied rond Mare Serenitates. Ik heb de opname expres overbelicht, omdat ik de zwakke details aan de terminator wilde beaccentueren.

De seeing was vrij slecht en ik heb de mozaik niet helemaal kunnen afmaken, het resultaat heeft duidelijk een paar plekken die minder scherp zijn, maar er zitten ook mooie stukken tussen. Opvallend vind ik altijd de topografie van die mares, die aan de terminator ineens heuvels en scheuren laat zien.

De mozaik is ingekleurd met een DSLR opname.

http://www.farhorizons.nl/images/astron ... resize.jpg

Gr,

Arnaud

__._,_.___
Werken...
X