Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zonnestelsel door maarten

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zonnestelsel door maarten

in dit topic ga ik voorlopig links leggen naar foto's die ik heb gemaakt. ik wil beginnen met een foto van de zon, gisteren gemaakt. duidelijk is een groepje zonnevlekken te zien (en drie wazige vlekjes: zijn stofjes op mn IR-filter).

klik hier

later vandaag zal ik er ook wat afbeeldingen van de maan bij zetten
    groeten,

maarten
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

dit is mn eerste echte resultaat van de maan! het is mn tweede poging, maar die eerste is echt het laten zien niet waard. ik heb hem gisteren gemaakt, en meteen toen ik klaar was met processen, voelde ik me best wel blij.
    ik ben iig zeer tevreden met dit resultaat!

klik hier

Duidelijk is mare crisium te zien met wat omliggende kraters.

heb er gisterenavond nog meer gemaakt, maar die moeten nog worden bewerkt, dus nog even wachten.
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

ik heb sinds gisteren ook een msn-space, waarop ik mn foto's heb gezet.
      kijk op:

http://www.spaces.msn.com/members/maartenvangils/

of klik hier beneden op mn homepage-tekentje.
      Vixen Great Polaris
      Canon 350D - NexImage

Commentaar

Duidelijk is mare crisium te zien met wat omliggende kraters.
        Voor deze resultaten hoef je je niet te schamen! Dat belooft nog wat voor de toekomst.
        Vanmiddag heb ik nog geprobeerd om de zon vast te leggen, maar bij gebrek aan een goed filter ben ik toch maar gestopt.
        Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

ik schaam me ook zeker niet voor deze resultaten. ik heb inmiddels nog wat meer foto's van de maan. eergisteren nacht een hele tijd buiten gezeten en uiteindelijk 4 filmpjes van de maan gemaakt (voor een grote mozaik).
          echter wil registax 1 AVI file niet openen ("frame number wrong"), en ik kan deze ook niet bekijken in realplayer.

de overige drie heb ik wel kunnen bewerken, en hiervan heb ik er twee aan elkaar geplakt in PhotoShop:

klik hier

is best een mooie plaat geworden.

gisteren heb ik eindelijk mn powermate 2.5x binnengekregen (TNT had een beetje moeite met het vinden van mn huis ). maar binnenkort ga ik dus proberen mars een beetje goed in beeld te krijgen. ik houd jullie op de hoogte![/url]
          Vixen Great Polaris
          Canon 350D - NexImage

Commentaar

na een nacht hard werken kan ik zometeen eindelijk gaan slapen (mn laptop is ook echt aan rust toe), maar niet voordat ik mn laatste resultaten met jullie heb gedeeld (ook nu zijn het allemaal links naar cloudynights.com).

het was mn eerste avond/nacht met mn 2.5 powermate. ik ben begonnen met een foto van de maan zonder, en vervolgens een van dezelfde krater met de powermate, om beide afbeeldingen te vergelijken:

zonder powermate

met powermate

daarna heb ik nog 2 filmpjes gemaakt van mars, beide met de powermate. de tweede bleek de beste, en de foto die eruit volgde kun je hier zien:

mars

vooral met de foto van mars ben ik best wel blij...
            het is nu 7 uur geweest, ik ga slapen. gelukkig hoef ik straks niet zoveel te doen...
            Vixen Great Polaris
            Canon 350D - NexImage

Commentaar

Mooie foto's. Ik kan me voorstellen dat je daar gelukkig van wordt.

Waar staat op de foto's trouwens de CM voor?

Blijf je foto's posten! :applaus:

Commentaar

CM staat voor Centrale Meridiaan. mars (en ook andere planeten btw) heeft net als de aarde een coordinatenstelsel gekregen van de mens.
                op aarde heb je 0-180 graden Ooster en westerlengte, op mars heb je hetzelfde, alleen dan 0-360 graden (zonder oost en west).

om te bepalen welke kant van mars je ziet, wordt de centrale meridiaan gegeven. dit geeft aan wat de lengte is (in coordinaten dus) van het midden van de zichtbare planeet. zo kun je makkelijk achterhalen wat bepaalde oppervlakte-details zijn.

op de foto van de vorige post, zijn duidelijk twee donkere gebieden te zien, met daartussen (van links naar rechts lopend) een smal, net zichtbaar streepje lichter gebied:
                -het donkere gebied links is Mare Cimmerium
                -het donkere gebied rechts is Mare Tyrrhenum
                -het lichte streepje er tussenin is Hesperia

toch leuk dat je zo je foto iets extra kan geven (nl namen!)

hoop dat het een beetje duidelijk is...
                Vixen Great Polaris
                Canon 350D - NexImage

Commentaar

:applaus: :buiging:

Commentaar

Zieke ************!!! Net even alle foto's op je space bekeken. What the hell gewoon!! Mooi!

Commentaar

Echt mooie opnames! Ik ben benieuwd wat je volgende resultaten zijn! :buiging:
                      Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

Duidelijk! bedankt voor de toelichting.

Commentaar

Mooie site trouwens, Schipluiden
                          En uiteraard ook mooie foto's.

Commentaar

dank je jongens....
                            na nachten van slecht weer, en geen tijd ziet het er nu naar uit dat ik vanavond eindelijk weer een keertje los kan gaan...
                            wie weet snel meer (vooral aan saturnus moet eens een keertje gewerkt worden!)
                            Vixen Great Polaris
                            Canon 350D - NexImage

Commentaar

ziet er mooi uit zeg!!

Commentaar

Werken...
                              X