Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste geautoguide opname!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste geautoguide opname!

Gisteren heb ik mijn autoguider aan de praat gekregen . Het was voor fotografie natuurlijk helemaal prut buiten, volle maan... Maar ik kon het niet laten om een fototje te maken.

De foto is in totaal 27 minuten belicht (9 maal 3 minuten) en iedere foto heeft mooie puntvormige sterretjes . De orginele opnamen zijn nogal erg lichtblauw, ik heb een UHC filter gebruikt. Kan het dat de blauwe kleur daardoor komt? Moet ik mischien mijn witbalans op de camera anders instellen als ik zo'n filter gebruik? Of komt dit gewoon door de maan...

Scope : skywatcher ed80 / guidescope : skywatcher 90/900
    Montering : Heq-5 met MCU update
    Camera : Canon Eos 350D / Guidecam : toucam Pro II

De foto is niet veel om te zien, maar het is meer als een testje bedoeld. De inzet is een sterretje uit het centrum van de foto.

Gaaf!
    Hoe heb je het gedaan Sam? Direct op de MCU poort? Of via je laptop?
    Hoop vragen, maar ik ben reuzebenieuwd!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik heb de montering aan de laptop gehangen via de mcu poort. Het guiden heb ik met MCU control plus gedaan. Je hebt dus alleen de mcu kabel nodig en dan heb je Ún goto (met bijvoorbeeld cartes du ciel) Ún je kan autoguiden als je een webcam op je laptop aansluit via dezelfde kabel.

Zo veel nieuwe mogenlijkheden met zo'n MCU update!

Commentaar

Re: Eerste geautoguide opname!

Origineel geplaatst door SkyGuy
        ik heb een UHC filter gebruikt.
        Die laat alleen een nauwe band groen en blauw door (en sommige filters ook minder efficient een bredere band rond H-alpha rood) en onderdrukt geel en groengeel volledig. een vreemde keuze voor melkwegstelsels (tenzij je per se HII-regionen wilt gaan zien, maar dat is bij M81/M82 nauwelijks merkbaar)...
        Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Als ik de filter niet gebruik is de opname flink rood bij de 3 minuten door het straatlicht dat nu fijn de tuin in schijnt nu er achter ons een huis af is gebroken.

Maargoed, ik heb ook nog een hoop te leren qua fotografie

Commentaar

Werken...
          X