Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus, 26 maart

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus, 26 maart

Hoi Allemaal,

26 maart was er een mooie V-structuur op Venus te zien. Die kende ik al van de literatuur, maar ik heb hem zelf nog niet zo mooi vastgelegd.

Ik heb ook een soort kleurenafbeelding gemaakt. Zo zul je hem in het echt niet zien, de kleuren zijn veel zachter, maar het geeft misschien een wat betere indruk.

Groeten,

Arnaud

Zeer mooi Arnaud!! Maar vanwaar de vervorming linksonder bij de 380-470 Nm?
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
      Zeer mooi Arnaud!! Maar vanwaar de vervorming linksonder bij de 380-470 Nm?
      Hoi Steem!

Vervorming? wat bedoel je precies?

Commentaar

Ik denk dat hij bedoelt dat het bij die eerste foto linksonder ( zuid-west) lijkt dat hij daar niet mooi rond is,en meer op een druppel lijkt....maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn...of door stacken of zoiets komen....denk ik.

Maar neemt niet weg dat ik elke keer weer verbaasd ben hoe je zoiets op de gevoelige plaat krijgt.
        M.v.gr. Frans

Commentaar

Origineel geplaatst door mzl
          Ik denk dat hij bedoelt dat het bij die eerste foto linksonder ( zuid-west) lijkt dat hij daar niet mooi rond is,en meer op een druppel lijkt....maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn...of door stacken of zoiets komen....denk ik.

Maar neemt niet weg dat ik elke keer weer verbaasd ben hoe je zoiets op de gevoelige plaat krijgt.
          OK, dat komt door de seeing, die is gewoon nog niet optimaal. De rand van de planeet wordt dan wat sterker vervormd. In combinatie met de contrastwerking krijg je dan dit....

Bedankt overigens, Venus is geen gemakkelijke planeet, maar naarmate hij groter wordt gaat het steeds beter.

Commentaar

All I can say: heel mooi!!!!

Menno
            It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Werken...
            X