Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

1 ste venus foto c8

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

1 ste venus foto c8

Bij deze even een image van venus het is de eerste keer dat ik venus probeer vast te leggen, en heb er nog geen speciaal filter voor.

Deze is gemaakt op f 20 met een ir/uv filter, en bewerkt met registax.
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Netjes, je hebt de fase er al mooi op.

De komende tijd wordt het alleen maar makkelijker, hij groeit flink aan de fase neemt verder. Is natuurlijk erg leuk om te volgen!

Gr,

Arnaud

Commentaar

Mooie foto, gaaf plaatje met weinig ruis.
      Wat je evt. nog kan proberen in Registax is RGB-shift (zit in het Wavelet-scherm).
      Daarmee kun je de atmosferische dispersie nog wat corrigeren. Bij mij geeft
      dat bij Venus-foto's een behoorlijke verbetering, vooral omdat Venus nogal
      laag boven de horizon staat en dus flink last heeft van dit verschijnsel.

Groet,
      Harold.
      RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Leuk te zien dat dit kan met een 130mm Newton. Vind het een erg aardige foto zo. Geen detail maar wel een duidelijke niet overbelichte of vol met kleurfouten foto.
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Wat je evt. nog kan proberen in Registax is RGB-shift (zit in het Wavelet-scherm).
          Ik had dat al gedaan, want zonder is het net onze driekleur.
          Een speciaal filter heb ik nog niet, maar zou een maanfilter ook een optie zijn?
          De kleur verschuiving is volgens mij te wijten aan de goedkope barlow die ik gebruikt heb (achromatisch), de nieuwe is vandaag net binnen dit is een apo, eens kijken wat dit voor verbetering brengt.
          Bij deze ook een voorbeeldje hoe hij er uitziet zonder dat ik rgb shift gebruik.
          "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Leuk te zien dat dit kan met een 130mm Newton
            Ik weet dat het nogal verwarrend is met m'n schermnaam, maar weet niet hoe je het moet veranderen. Deze is gemaakt met een celestron c8.
            De newton is te koop trouwens.

Commentaar

Gebruikersnaam is niet aan te passen, maar misschien dat je het een van de beheerders kunt vragen dit te doen? Verander het dan in iets minder veranderlijks.
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
              X