Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Haar is geen haar

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Haar is geen haar

Was druk bezig dit lijntje weg te poetsen in Photoshop, dacht dat het een haar was of zoiets.
    Maar zat naderhand te denken dat het toch wel erg scherp was. Even opgezocht in de Virtual Moon Atlas (blijft een cool progje ) en het blijkt gewoon een bestaand iets te zijn wat in deze fase van de maan juist opvalt

RUPES RECTA: breuk van 114 km lang en 300 m hoog.

Weer wat geleerd.

Meno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Wauw, das best interessant, en wat helemaal leuk is is de manier waarop je het zelf ontdekt hebt.

Ik download nu dat Virtual moon programmatje ook even, en zoek dat stukje even op, zodat ik die misschien door me telescoop ook kan zien.

edit*

Ah ik zag em meteen, grappig
    Roses are red, violets are blue

I'm schyzofrenic, and so am I

Commentaar

is mooi programma dat virtual moon, heb net even naar de maan gekeken gewoon met verrekijker en zelfs dan kun je de wat grotere kraters terugzoeken in dat progje, echt leuk.
      Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Kijk ik naar jou foto en toen dacht ik He!, die haar heb ik ook!

Was gisterenavond aan het expirimenteren met het maken van maan foto's met de webcam. Kwaliteit is nog niet denderend, maar goed oefening baart kunst zullen we maar zeggen.

Ik vond het wel geinig dat we bijna het zelfde gebied hebben gefotografeerd.
        Groet, Jan

Commentaar

Hallo,

Ik was gister effe bezig met met mijn telescoop en ik zag idd een streepje op de maan dus snel effe mijn webcam gepakt en een plaatje gemaakt,
          Toen ik eenmaal mijn pic had zat ik al te denken dat ik deze al een keer eerder heb gezien ,toen astroforum afgezocht waar en daar ben ik dan
          Het is precies de delfde plek zo te zien , moet wel een hoog rotsje zijn denk want hij slaat een flinke schaduw, wat ik niet helemaal snap is als je naar de schaduw in de kraters kijkt dat die anders gericht liggen dan de schaduw van die rots pilaar, het kan ook wel gezichtsbedrog zijn hoor maar het lijkt zo, Of is het helemaal geen schaduw en is het iets totaal anders ,(ik zie trouwen dat op alle 3 de fotos de streep precies de zelfde kant op ligt tewijl ze op verschillende dagen zij vast gelegd)
          weet iemand wat het is,Was dit al eerder bekend?heeft het een naam?

Groeten Red
          -Meade LXD75 mount
          -Meade 150mm f5
          -Meade 130mm f7.9
          -Meade ETX-70
          -Canon Eos350d

Commentaar

Ik had gisteren precies hetzelfde :-)

maan aan het bekijken, en plots zo hey das wel een verdacht rechte streep in dat nogal cirkelvormig landschap.
            vond het ook niet normaal en wel mooi.

dit is volgens mij waar de monolith staat. :-D
            Quelle horreur !
            Requiem pour un twister.

Commentaar

Opeens ziet iedereen het streepje! :P
              Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Even ter verduidelijking: het is dus geen scherpe rotspilaar, maar een lange richel, de scheiding tussen twee vlaktes die op verschillende hoogte liggen: meer zoals de krijtkliffen van Dover, niet zoals de Eiffeltoren.
                The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
                  Even ter verduidelijking: het is dus geen scherpe rotspilaar, maar een lange richel, de scheiding tussen twee vlaktes die op verschillende hoogte liggen: meer zoals de krijtkliffen van Dover, niet zoals de Eiffeltoren.
                  ja nu je het zegt je kan idd op de foto van Batchainpuller zien dat het een richel is, je ziet daar het licht er op een kant opvallen, veklaart ook meteen waarom alle fotos het op de zelfde manier weergeven,
                  -Meade LXD75 mount
                  -Meade 150mm f5
                  -Meade 130mm f7.9
                  -Meade ETX-70
                  -Canon Eos350d

Commentaar

Origineel geplaatst door redalkmaar
                    ....
                    weet iemand wat het is,Was dit al eerder bekend?heeft het een naam?

Groeten Red
                    RUPES RECTA: breuk van 114 km lang en 300 m hoog.

Menno
                    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Hoe ontstaat zoiets eigenlijk.Er moet dan toch een verzakking zijn geweest?
                      Is dat gebeurd tijdens of lang na de inslag die de krater heeft veroorzaakt?
                      Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Werken...
                      X