Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan mozaiek (RAW experiment, 1500x1772)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan mozaiek (RAW experiment, 1500x1772)

Ok, wilde vroeg naar bed maar kon het niet weerstaan een mozaiek te maken geschoten in RAW. Uiteraard dingen niet goed uitgemikt en paar stukjes gemist (weer) dus vandaar afgekapte kant. En vergeten om te draaien zie ik nu ... nah ja, is een experiment
    Opgebouwd uit 14 foto's. Belichtingstijd 25/100, F2.9, ISO 64

Bynostar 130-900 Newton, 40 mm oculair, FujiFilm S5500 camera, camera mount.
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Mooi gedaan! lekker scherp, de kleine kratertjes zijn goed te zien.
    Roses are red, violets are blue

I'm schyzofrenic, and so am I

Commentaar

Versie 2, 1800x1811

Origineel geplaatst door Awap
      Mooi gedaan! lekker scherp, de kleine kratertjes zijn goed te zien.
      Thanx Awap!!
      Hier nog een 2e versie, anders bewerkt. Nu minder soft waardoor alles wat "harder" lijkt maar in z'n geheel er beter uitziet. Nu ook goed gedraaid en incl het deeltje wat ik overgeslagen heb.

Menno

Commentaar

van de 2e mis ik een streep

Commentaar

Origineel geplaatst door roy jansen
          van de 2e mis ik een streep
          Yep, dat is het deel wat ik overgeslagen heb. Moet nog blijkbaar ff wat oefenen om de *hele* maan eens te fotograferen in delen

Menno

Commentaar

Gave foto hoor, ik ben net begonnen met astronomie en de bedoeling is om ook echt dit soort foto's te gaan maken (zal nog wel een tijdje oefenen worden) Met wat voor apperatuur heb je deze gemaakt ?

Commentaar

Origineel geplaatst door Bart Prins
              Gave foto hoor, ik ben net begonnen met astronomie en de bedoeling is om ook echt dit soort foto's te gaan maken (zal nog wel een tijdje oefenen worden) Met wat voor apperatuur heb je deze gemaakt ?
              Een 130-900 Newton telescoop, 40 mm oculair en een FujiFilm S5500 camera met 10x optische zoom (is geen spiegelreflex camera). Hier heb ik een speciale houder voor die om het oculair geklemd wordt waardoor de lens voor het oculair hangt (oculair projectie). Foto's zijn genomen in RAW format want die zijn in Photoshop dan nog beter te bewerken. En naderhand de diverse foto's aan elkaar "genaaid" tot 1 geheel met progje dat AutoStitch heet.

Menno

Commentaar

Werken...
              X