Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto met mobiele telefoon

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto met mobiele telefoon

Ik heb een Sony Ericsson K800i. Deze telefoon heeft een 3.2 megapixel camera. En die geeft haarscherpe beeldjes. Ik heb gister voor het eerst de maan gefotografeerd, en ik ben er best tevreden over. Het is alleen erg lastig om door zo'n klein lensje foto's te nemen hoor.. heeft iemand daar tips voor? Zijn er misschien assesoires voor een dobson waarmee je makkelijker digitale foto's kunt maken? opzetstukken ofzo?

Ik zou namelijk ook heel graag de planeten fotograferen, maar dat lukt op deze manier niet. Ik heb laatst ook een foto van saturnus geplaatst, maar die was erg wazig.
    Alvast bedankt voor de reacties.
    De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Zo! En dat met een mobiele telefoon! Klasse!!!
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

WOW erg mooie plaat man even vooral door een telefoon, complimeten !!
      "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Wie heeft er nog een dure camera nodig???
        8" Skywatcher Newton (Imaging)
        4" Skywatcher Achro (Guiding)
        EQ6 Syntrek
        Canon 350D / 400D (Baader mod.)
        Philips SPC900 (Guiding)
        DSLR Focus; DSLR Shutter
        PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Heb je daar ook bereik?! Welke provider?
          "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Zow dat ziet er nog helemaal niet zo beroerd uit voor een camera uit een mobiele telefoon. Ik verwacht overigens niet dat er voor dit soort camera´s als adapter gemaakt zijn, maar wie weet als het aanslaat ...

Commentaar

wat ik me afvraag he, waarom fixen mensen de positie van de maan of saturnus op de foto's vaak niet naar de realiteit, als ik uit m'n raam kijk zou die foto in deze draad zowel horizontaal en verticaal gespiegeld moeten worden
              Meade AR6/Skywatcher 150/750 Refr/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
              Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr
              LXD-55 - Vixen GP - EQ6 Goto

Commentaar

Is denk ik een kwestie van persoonlijke voorkeur. Sommige doen het wel en andere niet. Mij maakt het niet zozeer uit en dan is het alleen maar extra werk om hem te spiegelen (zij het luttele secondes). Als er meer zo over denken dan is daar je verklaring.
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Hey daar had ik nog nooit aan gedacht; heb ook de k800i maar ik zette altijd nog mijn digitale camera ervoor...maar misschien gaat het met de mobiel makkelijker, zal het eens proberen

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
                    Heb je daar ook bereik?! Welke provider?
                    Mooncom telesat..

wel duur.. in drie seconden door een 25€ prepaidkaartje heen, lullig als de vertraging op de lijn al langer is dan dat
                    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Dank jullie wel voor de complimenten! en dat van het spiegelen komt inderdaad omdat ik deze door de telescoop heb genomen en verder niet heb bewerkt. Ook niet gespiegeld dus. Maar dat maakt de foto er niet minder op toch?

Ik zal proberen nog meer foto's te nemen met mijn mobiele telefoon, misschien kan ik jullie toch nog meer verbazen. Zou leuk zijn.
                      De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

Werken...
                      X