Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De eerste Saturnus foto's met maantje of ster

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De eerste Saturnus foto's met maantje of ster

Zo hehe was even piegelen maar het is me eindelijk met deze cam wel gelukt.

Waaide nog al, dus erg goed focusesen was erg moeilijk, iets wat ik zowiezo al moeilijk vindt. Maar goed het zijn mijn eerste foto's en ben er erg blij mee.
    Heb bij de bovenste geen barlow gebruikt maar de digitale zoom van de cam. Heb met 1x vergroot. De onderste is gewoon normaal zonder barlow.

en de foto met maantje of ster
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Heeft iemand trouwens een tip hoe je beter kunt focuses ?

Commentaar

Mooi Arie, zeker voor de eerste foto's!

Focus eens zo goed mogenlijk en neem dan een avi van 200-300 seconden op. Stacken in registax en wat met de wavelets bewerken.

Commentaar

Bedankt Skyguy

Ik bedoelde eigenlijk meer, hoe weet je waneer hij goed in focus staat. Want zover ik begrepen heb kun je niet echt details opmerken tijdens opname of zowiezo door de cam heen. Of zit ik nu verkeerd ?

Commentaar

Mischien heb je wat te veel vergroot dat de details wat uitgesmeerd waren. Ik kan namenlijk de casinni en een wolkenband op mn scherm zien als hij goed is gefocust.

Commentaar

Hmmm daar kun je wel eens gelijk in hebben Skykuy. Had al een vermoeden dat de digitale zoom niet echt een goede hulp zou zijn.

Ga het vanavond nog eens proberen maar dan met een barlow en zonder barlow en zonder in te zoomen. Is het zo om een zo goed mogelijk resultaat wilt hebben je op F24 moet zitten

Commentaar

Origineel geplaatst door ArieV
              Heeft iemand trouwens een tip hoe je beter kunt focuses ?
              Probeer eens een Hartmann masker. Op het web zijn talloze recepten te vinden hoe zo iets te maken. Het is kipsimpel en werkt als een speer.

Suc7,
              Harold.
              RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Werken...
              X