Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan & Venus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan & Venus

Aangezien dit een "hot topic" is, bij deze ook een paar plaatjes van vanavond

Gr.

Raimond.
    i love astronomie

Wat waren ze mooi he, prachtig! Fantastische foto's trouwens, heel mooi met die bomen

Commentaar

Het zijn mooie foto's, jammer alleen dat den maan en venus een beetje overbelicht zijn. Aan de exif van jouw foto zie ik dat je een Canon 20D hebt. Als je de foto's in RAW schiet, kan je ze enigzins onderbelicht schieten (bijvoorbeeld twee stops). Je krijgt dan in eerste instantie een te donkere foto, maar die kan je lichter maken door bij de RAW-conversie weer een twee stops lichtere JPEG te maken.

Misschien wist je dat al wel, maar je kan op het display van je camera ook de foto-info laten tonen. Je ziet dan meteen of de foto overbelicht is (dat deel knippert) zodat je meteen een nieuwe kunt maken bij een nog kortere sluitertijd.

Commentaar

Het is juist de bedoeling om niet verlichte kant ook op de foto te krijgen. En dan overbelicht je de verlichte kant.
        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
        - EQ3, aandrijving + poolzoker
        - Bresser 10x50
        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Ook mooie foto, wel gek dat door dat overbelichten de maan niet meer echt rond lijkt als je het asgrauwe schijnsel vergelijkt met de verlichte kant. Kan iemand dat effect uitleggen?

Commentaar

Lijkt zo door de weerkaatsing van het licht wat nu heel erg versterkt word door het overbelichten.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
              Het is juist de bedoeling om niet verlichte kant ook op de foto te krijgen. En dan overbelicht je de verlichte kant.
              Ik vraag mij af of dat de bedoeling is geweest van ralon73.

Commentaar

Ik vraag mij af of dat de bedoeling is geweest van ralon73.
                Daar ben ik vrij zeker van .
                Ik zou het ook gedaan hebben .

Commentaar

heb het gisterenavond ook even fotootje gemaakt....
                  is toch lastig het verlichtte deel van de maan er goed op te krijgen en dan ook nog het onverlichtte deel zichtbaar

die oranje streep links is trouwens geen aurora ofzo, maar gewoon mijn tuinverlichting (vergeten uit te zetten)
                  Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

Commentaar

Nu hebben jullie weer de kans! Who's up? Mijn camera is de deur uit dus ik moet het met jullie plaatjes doen.
                    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                      Nu hebben jullie weer de kans! Who's up? Mijn camera is de deur uit dus ik moet het met jullie plaatjes doen.
                      Ik wacht op het moment dat de laatste grote wolken weg zijn..

Aargh, in Amerika is er dan weer zo'n prachtige bedekking

Commentaar

yup t beloofd vanavond top te worden hier!
                        Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Ey jongens!!!

Ik heb dus laatst een skylux gekocht, nu heb ik 3x waargenomen. ik word dus al gek als ik de maan TE dichtbij zie, dus ik zie nog een heldere 'ster' staan. ik start stellarium op, zie ik dat het venus is? lol!! Master Kan iemand bevestigen

Commentaar

confirmed!
                            Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Mooie plaatjes... en wat een samenstand gisteren.. Het is dat ik mijn camera niet bij me had, maar gisteren was wel het beste moment om deze vast te leggen..
                              "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Werken...
                              X