Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Quiet Sun

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Quiet Sun

Hierbij nog een opname van de zon,eergisteren. Het was erg rustig...geen vlekken, alleen wat klein protuberansenspul. Slechte transparantie door hoge sluierbewolking. Goede transpiratie door hoge temperaturen op mn balkon

greetz Emiel

Ik kan mij voorstellen dat je het warm krijgt als je zo dicht bij de zon komt. Wederom mooie foto, toch ook wel bijzonder zo'n rustige zon, dat zal over een jaar of 6 wel anders zijn.

Commentaar

Re: Quiet Sun

Origineel geplaatst door mieleveldhuis
      Slechte transparantie door hoge sluierbewolking. Goede transparatie door hoge temperaturen op mn balkon

greetz Emiel
      Wat bedoel je met slechte & goede transparantie terzelfdertijd?
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

kan niet wachten op die enorme protuberansen....heb me voor de zekerheid alvast een webcam reducer aangeschaft om de hele zon in 1X te imagen...mochten er supergrote proms te zien zijn, dan hoef ik niet te mozaiken....
        greetz Emiel

Commentaar

transparaNtie en transpiratie.....gelukkig een wereld van verschil!!!
          Transparantie=vocht/stof in de lucht....transpiratie is de hoeveelheid vocht op mn voorhoofd... Heb mn waarneembalkon pal op t zuiden, met een beetje zon wordt het hier al giga warm....zomers heb je met een barbeque geeneens kolen nodig!
          greetz emiel

Commentaar

lol, ik had die N niet gezien. Maar het moet dan wel transpIratie zijn en niet transpAratie. Nu ja, gedaan met miere... Het is een mooie foto. Is dit de oostrand?
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

klopt, dit is de oostrand, aan de zuidwest rand zat ook nog een mooie protuberans...
              greetz Emiel

Commentaar

Heel mooi Emiel! We gaan ons verslikken als de zon weer op zijn maximum is

Commentaar

Ben erg benieuwd naar de foto's als je een focal reducer hebt! Dit zijn mooie plaatjes, maar ik vind het ook leuk de zon in zijn totaliteit te zien. Zeker als in de toekomst het maximum van het maximum los gaat barsten.
                  "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                  - Roel & Steem, 2019

Commentaar

mooie foto hoor....

stilte voor de storm......????
                    The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
                    met statief + volgmotoren.

Commentaar

Hoi Steem, kan zelf ook niet wachten op de reducer...moet toch zeer binnenkort arriveren...
                      maar ja dan ook weer kans op een tijdlang bewolking...greetz Emiel

Commentaar

Werken...
                      X