Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus met 80mm ED

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus met 80mm ED

Toch maar eens proberen, ik heb deze kijker nu een jaar of 3 en nog nooit de webcam eraan gehangen. Zonder enige verwachting de webcam eraan gehangen en dacht nooit de cassini scheiding te kunnen oplossen met zo'n kleine kijker. Al met al ben ik tevreden over deze opnames zeker als ze gemaakt zijn met een 80mm.

Ik had wat moeite met de lichtopbrengst van de kijken, toen ik de image size op 320x280 had gezet leek het of ik meer licht opbrengst had. Vandaar dat de opnames wat aan de kleine kant zijn.

De opnames zijn gemaakt met een orion 80mm ED op een Vixen GP, oculair projectie met 10mm plossel en daarna even snel door registrax gehaald.
    Takahashi TSA102 // Lunt 60 Tha B600 // Skywatcher AZ4 // Skywatcher EQ8 // Celestron AVX

Zeker niet slecht voor deze kijker.
    305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Inderdaad, ik begin mij nu ook af te vragen of er nog meer mogelijk is met deze kijker als de transparantie beter is.
      Het is hier namelijk erg heiig
      Takahashi TSA102 // Lunt 60 Tha B600 // Skywatcher AZ4 // Skywatcher EQ8 // Celestron AVX

Commentaar

Dat was het in Oostvoorne ook.

Ik heb de kans gehad om Saturnus met mijn nieuwe C9.25 te bekijken en dat beeld is geweldig.
        305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Dat is een goeie saturnus Marco!

Heb je meerdere barlows gebruikt?

ps. het is weer tijd voor een get together in Stellendam of Simonshaven . . . en daar bedoel ik jou ook meer Gerard :P
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Nee, geen barlows maar oculair projectie.

Commentaar

gelukkig had je dat al gepost...

Ik wilde even kijken of jij zat op te letten
              150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
              Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Werken...
              X