Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

vage foto saturnus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

vage foto saturnus

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Orion Skyquest Intelliscope XT8.
    Ik heb nul ervaring met telescopen, dus het is allemaal flink uitproberen.
    Afgelopen week is het een aantal keren helder geweest, en ik vond saturnus in mijn zoeker. Een hele tijd lopen prutsen met mijn mobiele camera voor de lens, en na een tijdje lukte het me een foto te maken.

Sowieso stond saturnus al heel klein in beeld, dus de vraag is even hoe ik hem scherper in beeld kan krijgen. Ik heb een 10 en 20 mm plossl en 2 en 3 barlow.

Wat heb ik nog meer qua lenzen nodig om de planeten scherper en vooral groter te zien en wat heb ik nodig om met mijn mobiele telefoon (3.2 Megapixels) toch nog redelijke foto's te maken...?

Kan iemand mij helpen?
    De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Je zou, als dat tenminste mogelijk is met die telefoon, een paar filmpjes kunnen maken en daaruit de beste frames eruit laten pikken met Registax 4. Omdat je dan heel veel frames tegelijk maakt zitten er altijd wel een paar goede frames tussen

Maar verder een nette foto voor de eerste keer!

Commentaar

Haha, mooie poging. Mijne was nog slechter :P Wel zie ik verschil in de kleuren. Bij mij is de ring echt meer koelblauw. Zou dat aan de grootte van de kijker liggen (ik heb een XT12) of puur aan het feit dat een 7 jaar oude digitale camera nog altijd betere kleurweergave heeft dan een camera op een telefoon?
      Maar we komen er wel hoor. Het was bij mij meer voor de gein.

Commentaar

foto saturnus

Ja ik weet het... maar ik denk dat het niet aan de camera ligt, maar aan de vergroting. In mijn zoeker was de planeet heel scherp zichtbaar, maar hij moet toch nog meer vergroot kunnen worden?

Wie heeft er raad voor wat betreft de lenzen... wat heb ik nodig buiten een 10 en 20 mm plossl en 2 en 3 x barlow...?!

Help ;-)
        De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

Het probleem ligt bij de belichting .
          Die duurde te lang waardoor er beweging te zien is .(of door de seeing , of door niet (goed) te tracken )

Commentaar

Zoals Freek al zegt, Filmen!
            Er zit meestal wel een scherp frame bij, zo doe ik het ook.

Commentaar

Werken...
            X