Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deze saturnus kan beter!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deze saturnus kan beter!

Maar hoe
    C11 perfect gecollimeerd, afgekoeld. 800 frames in registax. Wat is verkeerd?
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

het weer... zag het al toen ik naar huis reed vanmiddag : dit wordt een rotavond (en jazeker, de lucht hier is niet fijn met de telescoop )

dat is, als je hem vanavond hebt genomen.. anders heb ik geen idee

Commentaar

Hebbiewatmeerdetails? Framerate / versterking / gain / enz? Mischien dat de seeing gewoon niet goed genoeg was voor zo'n grote telescoop.

Toch wel een leuke foto. Ik wil je foto's zien als de seeing top is

Commentaar

Heb 'm inderdaad net geschoten. (13 mrt)
        Gain stond op 1/2
        Fps=15
        Aantal frames ong 800
        2x barlow Toucam ii (gemod naar spc 900)
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Zet je fps eens op 5 en probeer eens wat met de versterking te spelen zodat je een goed belichte saturnus op je scherm krijgt. En probeer het dan nog eens. Is i in ieder geval al wat helderder.

Commentaar

Dit is net iets helderder dan een enkele frame hoort te zijn .
            Weet je de belichting per frame nog Nop ?
            Zet die eerst lager als je kan dan eens proberen de gain omhoog te duwen .

Commentaar

Als ik het plaatje zo zie denk ik ook meteen seeing pruts want met 800 frames mag je wel wat meer scherpte verwachten. Hij is ook nog wat lichtzwak, misschien proberen hem wat helderder te krijgen. Wel moet ik zeggen dat het erg mooi is om de planeet zo groot op beeld te hebben. Al een prestatie op zich!

Commentaar

Is dit niet weer netzelfde als de vorige keer? Registax 4. Daar had je toch problemen mee!. Ik heb zelf drie weer geinstaleerd en die haalt met de 'standaard'instellingen meer uit deepsky opname. In 4 heb ik niets uit bepaalde opname en in 3 heb ik toch de spiraal structuur duidelijk en de kernen helemaal.
                Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Heb een nog een keertje geprocessed. Het is een een of andere dikke brij die het beeld onscherp maakt . Wat is dat? Seeing, onscherpte of optische fout?

Commentaar

Alles vink al vrij snel, mooi qua foto's,
                    Maar..di's nie goei.

Kon ik maar vertellen wat het zou kunnen zijn.

De 1e Saturnus foto die je pas plaatste, gemaakt met je C11, schreef ik ook al dat ik er meer van verwacht had.

Hartmann mask er wél afgedaan?

Heb niet het idee dat het de seeing is, want zelfs met slechte seeing krijgen de meeste C8-mensen hier nog scherpere plaatjes.

<edit>

Zat er nog eens over na te denken, maar heb je het idee dat je ook "iets mist" als je gewoon visueel kijkt?
                    Of probeer eens een andere webcam ofzo.
                    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                    Auteur:Ik

Commentaar

Werken...
                    X