Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus door C9.25

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus door C9.25

Gisteravond was het hier in Friesland heerlijk helder (Heineken)! De lucht was heel rustig en er stond vrijwel geen wind.
    Meteen Saturnus in beeld gezet met mijn 9mm TeleVue plossl. Het was een schitterend gezicht! De schaduw van de ringen op saturnus en andersom, de wolkenbanden en 4 maantjes waren haarscherp. Even proberen of mijn oude 6mm plossl het nu misschien wel goed deed met deze uitstekende omstandigheden...en jah! Zo mooi had ik Saturnus nog nooit gezien!

Na ongeveer 1 uur met mijn mond open naar de planeet gekeken te hebben heb ik mijn camera (350D) erbij gepakt. In totaal zo'n 20 foto's gemaakt van 0.3 & 0.4 sec op ISO 400. De afbeelding hieronder is een compilatie van de beste 4 foto's.

De foto's zijn gemaakt m.b.v. oculairprojectie (6mm). Als ik de foto's van San zie, zou een barlow ook geen kwaad kunnen! Zijn foto's zijn nog een stuk mooier! Maar ik ben zeker niet ontevreden met dit resultaat!

Heeft iemand misschien nog tips hoe je het best foto's van Saturnus over elkaar kunt leggen in Photoshop? Ik doe dit nu d.m.v. Lineair Dodge. Daarnaast heb ik de Curves per foto een heel klein beetje aangepast zodat de wolkenbanden & ringen beter uitkwamen.
Werken...
X