Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus door een Celestron C8

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus door een Celestron C8

Hallo

Hierbij de eerste saturnus foto door mijn C8...

Ik heb een goedkope barlow gebruikt van Ganymedes. (60 euro)

Zou het uit maken als ik een duurdere barlow ga gebruiken? Eventueel met apo?

Dan de foto nog scherper wordt?

Groet,

San-C8

hallo,

heel mooi gedaan voor de eerste opnames.
    een duurdere barlow zou ik niet nemen, een apo alleen als je met een kleurfout zit.
    je foto scherper krijgen door een paar honderd of paar duizend euro's op tafel te gooien denk ik zeker niet.
    om scherpe en duidelijke foto's te krijgen moet je vooral heel goed scherpstellen en hopen op een goeie seeing, als de seeing slecht is gaat het heel moeilijk om scherp te stellen waardoor je soms een vaag beeld krijgt.

groeten
    vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
    http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

En wat versta je onder kleur fouten?

Dat verschuiving van het blauwe golflengte?

Commentaar

hallo,

bij lenzenkijkers kan het wel voorkomen dat je veel kleurfout zit, maar bij een C8 heb je geen nieuwe barlow nodig, ik eb de test gedaan weinig of geen verschil.

groeten

Commentaar

Bedankt voor de info!

Scheelt mij weer geld!

Commentaar

Prachtige 'first light' zeg! Complimentos!
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Goede first light zeg! Hoe scherp je opname zal zijn heeft veel met de seeing en scherpstellen te maken. Met een c8 ga je een hele tijd vooruit kunnen qua planeten!

Commentaar

hallo,

veel opnames maken en als de seeing eens echt goed is gaan we achterover vallen.

groeten

Commentaar

Echt een schitterende foto! Heb zelf gisteravond ook een paar gemaakt, maar lang niet zo goed als deze! En dit is ook nog een first-light?! Schitterend!

Commentaar

Je zou met Registax na het stacken de 3 kleurkanalen iets ten opzichte van elkaar kunnen gaan verschuiven. Ik zie nl. een blauw/groene bovenkant en een rode onderkant aan Saturnus.
                    Met Registax kun je dat corrigeren.

Ik denk dat daarmee je opname scherper kan worden.

Bert
                    Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Ik ga het proberen de kleuren iets te verschuiven. Om iest scherper te maken.

Maar ik ben met de eerste foto al tevreden!

Commentaar

Mooie foto!

Hoeveel frames of seconden heb je opgenomen?

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar het verschil tussen een dure en een goedkope barlow.

Ikzelf heb een of andere goedkope (afhaal?)Chinees van Meade en volgens mij moet dat beter kunnen.

Seeing ook héél belangrijk!

Ik baal er nóg van dat tijdens die goede seeing van 8 Maart j.l. mijn opnames corrupt waren.
                        Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                        ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                        Auteur:Ik

Commentaar

Ik heb nu een poosje een c8 en in princiepe de zelfde opstelling als jij behalve ik gebruik een ir/uv filter bij deze een opname die je maakt naar een paar keer oefenen.
                          Deze is van gisteravond 662 fr van 3000 gestacked en verder niet bewerkt behalve dan met registax.
                          Ik heb zelf ook een goedkope barlow deze zat standaard bij m'n bresser messier 130.
                          Maar van bijv Arend kreeg ik wel het advies een goede barlow te kopen, volgens hem maakt het wel degelijk verschil. trouwens vanavond wordt er een goede seeing voorspelt namelijk 4/5, dus .........
                          Heeft iemand trouwens een idee waar het kleur verschil tussen onze foto's vandaan komt?
                          "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Zoiets heb ik ooit ook gepost..

Hij is te donker, ik wilde hem lichter voor je maken, maar laat dat graag aan de experts over, want het beeld wordt er niet mooier op als ik het doe.
                            Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                            ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                            Auteur:Ik

Commentaar

Ook een erg mooie foto Andre! Je hebt veel detail vastgelegt.

Ik heb hem wat lichter gemaakt dmv het contrast wat te verhogen. Hierdoor werd hij wat ruiziger dus heb ik een gaussian blur in photoshop toegepast van 0,4. Hierdoor is de ruis grotendeels weg.

Commentaar

Werken...
                              X