Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste Venus sessie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste Venus sessie

Ook maar eens Venus geprobeert. Maar kreeg op m'n camera teveel kleurranden. Heb geen filter ... behalve dan een Orion Ultrablock Filter. "Ach, gewoon eens proberen" dacht ik. En dus een lekker rustig beeld, wel groen/blauw dus dat beetje weggehaald (kleur is dus eigenlijk helemaal vals )
    Maar iig een beeld van Venus zoals ik nog niet eerder heb vastgelegd
    Stack van 6 foto's in RAW.

Bynostar 130-900 Newton, FujiFilm S5500 camera
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

hey dat is mooi , maar ik krijg teveel licht van venus in men beeld zodat er bijna geen vorm te onderscheiden is , bij de aldi kijker kon ik het wel nog mooi als maantje zien , best een maanfilter daarvoor gebruiken zeker?
    Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Een filter gebruiken of de opening van je kijker verkleinen.
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Origineel geplaatst door Deepsilence80s
        hey dat is mooi , maar ik krijg teveel licht van venus in men beeld zodat er bijna geen vorm te onderscheiden is , bij de aldi kijker kon ik het wel nog mooi als maantje zien , best een maanfilter daarvoor gebruiken zeker?
        Bij mijn scoop zat een deksel waar je een dopje af kan halen waardoor je dus de opening van je scoop verkleint.
        En maanfilter ... weet ik niet. Zijn div soorten filters maar weet zo niet welke voor Venus geschikt is.

Menno
        It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Werken...
        X