Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste zon sessie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste zon sessie

Ok, hier op het balkon eigenlijk weer voor het eerst zon zichtbaar dus gelijk maar eens een poging gewaagd :-)
    Heb folie gebruikt wat ik bij de Koepel vandaan heb en dat werkt prima.
    Eerste foto is 1 enkele foto, kleine zonnevlek linksbovenaan ... dus daar maar eens op gefocused.
    Tweede foto een stack van 4 foto's, bewust beetje overdreven met contrast enzo.
    Derde foto stack van 5 foto's. Fijne structuur is verloren maar toch leuk.
    Al met al leuke eerste zonne sessie

Bynostar 130-900 Newton, 25 mm occulair, Shorty-Plus 2x Barlow 3-elementen APO, FujiFilm S5500 camera
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Mooie foto's van onze moederster! zoveel is er toch niet verloren in de 3de foto?
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

mooie heldere fotos.
      het ziet er rustig uit op onze ster

Commentaar

zonnewaarneming

Door de PST (H-Alpha) waren mooie protubransen te zien.
        clear skies !!!!

Commentaar

Origineel geplaatst door b@rry
          Mooie foto's van onze moederster! zoveel is er toch niet verloren in de 3de foto?
          Ah ok ... ik zal wel weer te kritisch zijn Vond em zelf ook zeker mooi hoor, vond alleen dat er detail weggevallen was ... maar das niet zo gek eigenlijk

Commentaar

mooie witlichtopname....je komt met de derde al zeker verder dan mn eigen witlichts vandaag...doen me denken aan de CaK opnamen met die fakkelvelden.

Commentaar

Origineel geplaatst door mieleveldhuis
              mooie witlichtopname....je komt met de derde al zeker verder dan mn eigen witlichts vandaag...doen me denken aan de CaK opnamen met die fakkelvelden.
              Weer wat geleerd: fakkelvelden
              Maarre ... wat is CaK? CalciumKalium ofzo? Nak serieus, wat bedoel je met CaK?

Menno

Commentaar

Werken...
              X