Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus 8-03-07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus 8-03-07

Saturnus is mij helaas weer niet gelukt. Ik heb alle tips geprobeert die jullie mij hebben gegeven. Nog bedankt daarvoor trouwens. Ik denk toch dat de CMOS chip niet geschikt is voor dit soort fotografie.

Voordat ik Saturnus ging proberen, wou ik eerst even Venus fotograveren, en testen of het mogelijk was. Venus was geen probleem kreeg hem zonder problemen in het beeldveld. Wat me nu pas echt opvalt hoe moeilijk focusen is en belichten. Al met al toch nog een redelijke foto, ondanks dat hij overbelicht is.

Als er weer een waarneem weekend is, of ik ben weer op vaste wal, dan zou ik graag een keer naar een meeting komen. Ben heel benieud hoe jullie dat nou doen. Nu ik het ook doen en echt nog maar net in de kinderschoenen staan, hoe meer respect ik krijg voor de gene die wel met die mooie foto's komen.[/img]
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

aha! Het is in ieder geval gelukt Arie!

Gefeliciteerd met je mooie Venus foto. Het is best moeilijk om een object scherp in beeld te krijgen he
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

ohw man dat schep stellen is echt moeilijk, maar ja oefening baart kunst.

Het is dan wel niet Saturnus, maar het is toch maar mijn eerste planeet foto, en daar ben ik erg blij mee

Commentaar

Heb het contrast iets verhoogt waardoor de planeet bol beter zichtbaar wordt.

Commentaar

Erg leuk en mooi foto.

Ga zo door!

Commentaar

Werken...
          X