Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn mooiste maan foto's tot nu toe.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn mooiste maan foto's tot nu toe.

Wilde naar bed gaan, keek nog even naar buiten ... helder!! Nou ja, bijna helder. Hup telescoop pakken, hup 25 mm occulair dr op, hup camera mount erop en camera bevestigd, niks laten afkoelen en paar foto's in RAW geschoten en toen kwamen de wolken alweer ... en zijn mooiste maan foto's tot nu toe geworden vind ik zeker omdat het allemaal ff vlugvlug ging en het zeker niet windstil was.

Bynostar 130-900 Newton, 25 mm occulair, Fujifilm S5500 camera op ISO 64.

Menno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Vooral de eerste foto vind ik erg mooi, je ziet goed diepte
    "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Zoooo...

In die korte tijd toch nog een paar knappe foto's gemaakt?

Ik ga voor foto 2

Hier hebben we alleen maar regen en bewolking.
      8" Skywatcher Newton (Imaging)
      4" Skywatcher Achro (Guiding)
      EQ6 Syntrek
      Canon 350D / 400D (Baader mod.)
      Philips SPC900 (Guiding)
      DSLR Focus; DSLR Shutter
      PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Dat zijn mooie foto's meegja!
        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
        - EQ3, aandrijving + poolzoker
        - Bresser 10x50
        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Origineel geplaatst door Firefly
          Zoooo...

In die korte tijd toch nog een paar knappe foto's gemaakt?

Ik ga voor foto 2

Hier hebben we alleen maar regen en bewolking.
          Yep, ff vluks 7 foto's gemaakt waarvan dus deze 3 goed cq het best waren.
          Vond foto2, Copernicus, ook het best eigenlijk en daar nog eens mee aan de slag gegaan. Kwam deze dus uit. Je ziet wat minder op de schaduwgrens maar in het geheel vind ik deze zelf mooier.

Menno

Commentaar

mooie foto's vooral de eerste vind ik erg mooi.
            Heb je ook nog een filter gebruikt?
            "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Origineel geplaatst door 130 mm andre newton
              mooie foto's vooral de eerste vind ik erg mooi.
              Heb je ook nog een filter gebruikt?
              Nope, nog filterloos hier. Denk dat ik wel basis set filters (Blauw, Groen, Rood en Donker Geel) erbij ga nemen. Heb wel een polarisatiefilter voor mijn camera maar nog geen kans gezien die goed te gebruiken bij maan foto's.
              Deze foto's puur RAW geschoten en bewerkt.

Menno

Commentaar

Mooie foto's voor het begin . Maar ze kunnen zeker scherper.
                Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Al vind ik deze foto's "ansich" al heel mooi gelukt (misschien kan ik het ooit wel als ik een grootte jonge ben :P ). Misschien kan je volgende foto's perfectioneren door meerdere snel achter elkaar te maken en ze vervolgens te stacken... zie maar

Commentaar

Origineel geplaatst door Jefke
                    Mooie foto's voor het begin . Maar ze kunnen zeker scherper.
                    Thanx ... en ja, ze kunnen zeker scherper: heb mijn scoop nu 3 maanden ofzo ... en hij is nog nooit gecollimeerd Durf het niet zo goed aan om het puur te doen met handleidingen hier op het AstroForum en op t internet. Ga dus maar snel eens "les nemen" bij Copernicus. Denk dat als ik het zie hoe het gedaan moet worden, het best wel zal gaan.

Menno

Commentaar

Origineel geplaatst door Chaim
                      Al vind ik deze foto's "ansich" al heel mooi gelukt (misschien kan ik het ooit wel als ik een grootte jonge ben :P ). Misschien kan je volgende foto's perfectioneren door meerdere snel achter elkaar te maken en ze vervolgens te stacken... zie maar
                      Yep ... maar das een nadeel van RAW images en mijn camera: kan niet echt snel achter elkaar foto's nemen. Kan wel met mijn LPI maar die heb ik eigenlijk pas 1 keer kunnen gebruiken. Maar komt een goede Barlow aan plus scoop moet nog (voor het eerst zelfs) gecollimeerd worden, dus dit zijn voor mij eigenlijk nog maar "voorproefjes"

Menno

Commentaar

Snel achter elkaar schieten is ook niet nodig , maar op het juiste moment .
                        Met de webcam is dat makkelijk , effe filmen en er zullen er wel enkele goeie frames tussen zitten .
                        Met de camera is het wachten op het juiste moment (turend door de zoeker) .

Commentaar

Nog een ker Clavius, nu mooier/beter/scherper

Ok, goede tip gekregen: unsharping. Ken het wel maar nooit veel gebruik van gemaakt. Maar bij deze foto werkt het wonderwel
                          Ok, nu met diverse bewerkingen kom ik op het punt wat hier al eerder is genoemd: wanneer is een astrofoto nog "echt"? Tja, het is idd geen "pure weergave" dit. Maar om details wat meer naar voren te zetten vind ik zelf geen probleem.
                          En buiten dat om, wie zei ook weer dat een ieders perceptie op de werkelijkheid een andere werkelijkheid weergeeft? ... of verzin ik dat net zelf?

Commentaar

Je kunt met zo'n Fuji toch ook een filmpje maken (bij de S5500 tenminste wel)
                            M.v.gr. Frans

Commentaar

Origineel geplaatst door mzl
                              Je kunt met zo'n Fuji toch ook een filmpje maken (bij de S5500 tenminste wel)
                              Klopt, AVI ... alleen krijg ik die met geen mogelijkheid uit elkaar in frames. Wat navraag gedaan en blijk aan codering van Fuji te liggen, iig bij de S5500. Heb div progjes geprobeerd om zo'n AVI uit te pakken in frames maar lukt met geen enkel progje

Menno

Commentaar

Werken...
                              X