Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan 23-02-2007 [Jullie mening]

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan 23-02-2007 [Jullie mening]

Hallo mensen

Gisteren was het weer eens helder. Heb paar foto's van de Maan kunnen maken. Ze zijn gemaakt met de powershot a630 achter oculair van mijn Mak. En daarna wat bewerkt met Photoshop.

De volgende foto's zijn precies dezelfde, maar alleen andere bewerkingstechniek toegepast. Welke vinden jullie mooier? Op de eerste komt de bolvorm mooi uit, maar op de tweede is het contrast verschil beter. Ik kan niet kiezen

2 foto's waarbij ik het optische zoom van de camera gebruikt heb.

Zoals eerder vermeld zou ik graag jullie mening willen weten over welke van de eerste 2 jullie mooier/realistischer vinden.

Gr

Eradj
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Ik ga voor nummer 1 !
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Ik ga voor nummer 1. Nummer 2 toont heel iets meer detail, maar foto 1 haalt dat ruimschoots in omdat ze toch wat realistischer is. Zoals je zelf al zegt, je krijgt meer een 'bol' gevoel.

Mooie foto's verder.
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Knappe plaatjes! Wat waren je belichtingstijden / instellingen?
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Mooie scherpe foto's AtodaZ, misschien komt het omdat mijn monitor te donker staat maar ik zie niet zo heel veel verschil tussen foto 1 en 2 vindt ze allebei wel mooi eigenlijk.

Commentaar

Ik zou 't ook niet kunnen zeggen. Nummer 2 heeft het mooiste contrast, dus zou ik zeggen: nr.2.

Op nr. 1 komt de bolvorm beter uit, zeg je, maar is dat wel realistisch? De maan is tenslotte gn knikker.

Maar ik vind ze allebei geweldig goed hoor. Zelf loop ik ook vaak te klooien met mijn maanfoto's, maar kom geen stap verder en kom dan weer terug bij het origineel. Bewaar ze alebei vooral goed en vergelijk het maar met een foto in zichtbaar licht of b.v. infrarood: op de ene zie je dit, op de andere dt. Ja toch?

Commentaar

Mooie foto's! Ik ga voor nummer 3.

Commentaar

Het verschil in contrast merk je het beste als je naar de grens tussen licht en donker kijkt, de terminator dus.
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Nummer 1: minder gekunsteld
                  Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

nummertje 1.. springt er net ietsjes meer uit naar mijn mening (ook minder rafelig op sommige kraters)

en cool dat je dat met een oculair en camera voor elkaar kunt krijgen :O

Commentaar

Hoi Atodaz,

Ik ga voor nummer 2.

Mpooie foto hoor

gr Arend
                      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Bedankt voor de complimenten allemaal!

Zo te zien verschillen de meningen een beetje, maar de meerderheid gaat wel voor nummer 1. Misschien voortaan maar 2 bewerkingen plaatsen

@clearskys
                        Eerste 3 foto's zijn 1/30sec op iso200 belicht. Laatste foto 0,3 sec op iso200. Op alle foto's is een diafragma van F2.8 gebruikt.

@capella
                        Dat bolvorm van de Maan komt rechtstreeks uit de camera. Daar is niks aan gedaan, dus ik denk dat het degelijk wel realistisch is.
                        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                        - EQ3, aandrijving + poolzoker
                        - Bresser 10x50
                        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

De eerste heeft inderdaad meer een bolvorm vind ik.En mijn dochter van 8 vindt dat ook.

Zowiezo een fantastische foto AtodaZ.Ikben sprakeloos.
                          Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Ik ga voor Nummertje 2..

2 is gedetailleerder, en ik verkies details toch boven een (kleine) afwijking in de vorm..

PS: Prachtige foto's.. Respect..
                            "Messier Vrienden Club Berlicum"
                            **Bresser Skylux 70/700**
                            **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Knap gedaan!

Foto 2 is mooier maar foto 1 is realistiser in mijn ogen.
                              Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                              ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch lles de schuld van het onstaan van het universum.
                              Auteur:Ik

Commentaar

Werken...
                              X