Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Who needs a webcam when there are cellphones.....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Who needs a webcam when there are cellphones.....

In de nacht van zaterdag op zondag heb ik door mijn C8 saturnus op de foto gezet met mijn Sony Ericsson W810i.
    Verbazingwekkend wat er eigenlijk nog mogelijk is met zo'n prutscameratje.

Later in de nacht heb ik het ook nog geprobeerd met Ko's 14" dob, maar dat leverde alleen maar overbelichte plaatjes op aangezien ik geen belichting in kan stellen op de camera.

Oke oke ik geef toe dat het nog niet helemaal een vervanging is voor webcams, maar toch wel een leuk resultaat
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Lang niet gek.. er zijn er meer die foto's hebben genomen achter me dob .. waar zijn die? heb wel 4 man er achter zien staan met een telefoon.

Voor de mensen die het nog willen weten, de maantjes rechts van saturnus waren : Dione mag 10,2 Tethys Mag 10,0 Enceladus 11,5

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
      Lang niet gek.. er zijn er meer die foto's hebben genomen achter me dob .. waar zijn die? heb wel 4 man er achter zien staan met een telefoon.

Voor de mensen die het nog willen weten, de maantjes rechts van saturnus waren : Dione mag 10,2 Tethys Mag 10,0 Enceladus 11,5
      Bob heeft er een aantal proberen te maken, maar die waren ook overbelicht geloof ik.
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Vraag: Die onscherpte, is dat van slechte focus of van de camera zelf ?
        Bresser Hunter 10-30x50
        Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Zijn die fotootjes dan vanachter het occulair genomen of is het zonder?
          Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Origineel geplaatst door Tholootje
            Zijn die fotootjes dan vanachter het occulair genomen of is het zonder?
            Ze zijn inderdaad achter het occulair gemaakt.
            De meeste met een 30mm occulair, maar deze foto die ik op astroforum heb staan is "geloof ik" door een 15mm occulair gemaakt

Commentaar

Origineel geplaatst door NFS'ke
              Vraag: Die onscherpte, is dat van slechte focus of van de camera zelf ?
              Deze onscherpte komt van de camera. Ik wou dat ik anders kon zeggen, maar helaas
              Maar ik heb me er ook niet zo in verdiept hoor, misschien dat de foto's beter zouden zijn als ik de telescoop niet scherp stel, maar dat de camera dan denkt van "hé dat beeld moet ik nog scherp stellen" en dat het dan wel scherp is.
              Ik zal er hopenlijk na de maansverduistering mee verder kunnen gaan.

Commentaar

Leuk wat er allemaal met zo'n camera nog mogenlijk is! Who needs sbig

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                  Origineel geplaatst door Nightsky

Bob heeft er een aantal proberen te maken, maar die waren ook overbelicht geloof ik.
                  Er was er een goed gelukt, ik zal vragen of hij het vanavond even op het forum zet!
                  Greetzzzzz Daantjuh
                  Dobson Skywatcher 200/1200
                  Skylux 70/700

Commentaar

Werken...
                  X