Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus 17-2

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus 17-2

Afgelopen week heb ik met veel pijn en moeite de ccd chip van een toucam pro webcam vervangen door een zwart-wit versie.

Ik heb verder geen filters gebruikt (heb ik ook niet), en heb gewoon gebruik gemaakt van mijn 130/900 newton kijker, een 2x barlow en extender.

Hierbij het eerste resultaat, ik vond hem zelf wel aardig geslaagd eigenlijk
    Evil will always triumph because good is dumb

Heel mooi!!!!

Commentaar

Heel mooi,
      hoeveel images heb je gestacked eigenlijk, vind je het niet jammer dat je de kleuren nou niet ziet.
      Als je het eens een keer met een ir/uv filter wil proberen moet je aangezien je ook uit Groningen komt een keer contact opnemen, kunnen we misschien een keer iets afspreken en wat ervaringen uitwisselen :P
      "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Dit was een stack van 100 plaatjes. Het filmpje zelf bevatte iets van 450 frames.

En ja, je mist toch wel heel wat zonder kleuren eigenlijk

Eigenlijk was ik van plan een paar (kleuren) filters te kopen, om daar eens mee te gaan experimenteren.

Ik heb de telescoop zelf niet in groningen staan, geen ruimte daar, maar bij mijn ouders in zw drenthe.
        Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Mooie foto!!!!

Het gemis van kleur wordt ruimschoots goed gemaakt door de scherpte.
          8" Skywatcher Newton (Imaging)
          4" Skywatcher Achro (Guiding)
          EQ6 Syntrek
          Canon 350D / 400D (Baader mod.)
          Philips SPC900 (Guiding)
          DSLR Focus; DSLR Shutter
          PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
          X