Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

reprocessing american style

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

reprocessing american style

He Hallo,

Dagenlang geen zon, dus doe ik maar net als alle andere astro-amateurs: opnamen opnieuw bewerken...

Ben eens aan het stoeien geweest met wat colorisatie tips die ik doorgestuurd kreeg van Larry Alvarez, een imaging maatje uit Texas en een topper op het gebied van Solar imaging.
    Zie zijn website:

http://mysite.verizon.net/armicheal/

Wat me opviel aan de opnamen van de Amerikanen, was dat ze altijd erg warme oranje, gele en bruine tinten gebruiken. Europeanen en de rest van de wereld gebruiken vaak gele kleuren. Beetje knooien met the Gimp en dan kwam ik hierop...kan nog beter, het geel kan er nog wat beter uit komen. I'm learning from the best..dus dat komt wel goed
    Eerst maar eens weer opnamen maken.

Best regards,

Emiel Veldhuis

Prachtig weer! Ik zie dat je je steeds internationaler begeeft! Leuk dat je de Gimp gebruikt trouwens. Erg onderschat programmaatje (en gratis jaja ).
    Wil jij asap dit weekend even langskomen op de astrostart - party? Met pst welteverstaan. Zwolle-Nieuw-Milligen is natuurlijk een stukje gebak!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hoi Emiel,

Zijn er wel eens intiatieven geweest om de zon in 'correcte' kleuren af te beelden (puperode chromosfeer, wit-geel oppervlak)?

Of ziet dat er niet uit...?

Groeten,

Arnaud

Commentaar

@ Nop: asap? ....ben dit weekend wel vrij, maar net uit een tijdelijke uitkering...dus geen geld! helaas....leek me leuk! Waar ligt nieuw-Millingen?
        Larry Alvarez, Hiram Villarreal en Gema Araujo en een boel anderen ken ik van de Coronado Solarchat, begin 2005, toen ik begon met solar imaging. Nu zit iedereen op het UKAI forum en natuurlijk het CloudyNights Solarforum. En zon fotografie is maar een klein wereldje!

@ Arnaud: geelwit oppervlak met de rode proms deed ik eerder altijd. das de typische "european" style. Hieronder een opname uut de olde deuse... Maar dan is er zo'n abrupte overgang en probeer t toch zo smooth mogelijk over te laten lopen, zonder gelijk de randen te gaan "blurren".

Best regards,
        Emiel

Commentaar

een hele mooi foto Miele.

The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
          met statief + volgmotoren.

Commentaar

Werken...
          X