Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus, nu met filter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus, nu met filter

Hallo Forumleden,

Vanavond toch maar weer naar buiten gegaan. Het was helder en ik kon het niet weerstaan. Ik heb deze week een IR/UV filter binnen gekregen (op aanraden van jullie aangeschaft) en deze moest natuurlijk geprobeerd worden. Zie bijgaand resultaat.

Er is nu meer detail zichtbaar. Ook begin ik registax iets beter onder controle te krijgen. Alleen nog de kleurverschuivig onder controle krijgen

Chris
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Hee Firefly,

Dat is weer een sprong vooruit !
    vraagje: collimeer je altijd je newton voordat je gaat imagen ?

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Hoi Chris,

Nette opname hoor, hij staat er mooi op Ik heb de foto nog even door Photoshop gehaald, ik hoop niet dat je 't erg vindt.

Commentaar

Mooie foto hoor!, dat gaat met sprongen vooruit.

Groet
        Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Re: Saturnus, nu met filter

Origineel geplaatst door Firefly
          Alleen nog de kleurverschuivig onder controle krijgen

Chris
          Dat kan Registax toch? In v4, "RGB Align" in de wavelet-stap. D'r is zelfs een estimator ("estimate"-knop; gebruikt de regio rond het eerste aligneringspunt om te estimeren hoeveel je R en B ten opzichte van G wilt verschuiven, maar waar die estimatie gebeurt kun je via de vinkjes rechts van die knop veranderen).
          Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Ik heb de foto nog even door Photoshop gehaald.
            Mooi man. Helemaal niet erg. Ik heb zelf ook photoshop. Kun jij mij vertellen wat je hebt gedaan? Ben erg benieuwd.

Dat kan Registax toch?
            Bedankt. Heb ik nu gezien. Ga ik dus proberen!

vraagje: collimeer je altijd je newton voordat je gaat imagen ?
            Hmmmm. Gewetensvraag ;-) Ik heb de telescoop vorige week gecollimeerd. Ik neem mijzelf te weinig tijd om dit te doen. Er moet ook nog iets overblijven om te verbeteren.
            EQ6 Syntrek
            Philips SPC900 (Guiding)
            DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Hmmmm. Gewetensvraag Ik heb de telescoop vorige week gecollimeerd. Ik neem mijzelf te weinig tijd om dit te doen. Er moet ook nog iets overblijven om te verbeteren.

Ik denk namelijk dat je kijker niet helemaal goed gecollimeerd is.
              Als je goed gecollimeerd staat is dat een groot verschil met imagen.

Gewoon doen. Heb je achteraf zoveel plezier van.

gr Arend
              Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Bedankt Arend,

Het ziet er naar uit dat het vanavond weer helder wordt. Ik zal zo eens kijken ofik nog wat af te stellen heb aan de scoop. Ik vermijd het meestal omdat het voor mij een tijdrovende bezigheid. Ik heb het waarschijnlijk niet zo goed onder de knie. Met name heb ik twijvels over de vangspiegel. Ik heb al geprobeerd om de stelschroefjes bij te draaien maar op een of andere manier zitten ze muur vast. En zuinig als ik ben wil ik er ook niet te veel aan pieren ;-)

Chris
                EQ6 Syntrek
                Philips SPC900 (Guiding)
                DSLR Focus; DSLR Shutter

Commentaar

Werken...
                X