Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus en Mercurius 11-2-07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus en Mercurius 11-2-07

Voor de vierde keer verschalkt: Venus en Mercurius.
    Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Ik vind dat dit soort foto's (met meerdere planeten erop dus) altijd mooi de geometrie van ons zonnestelsel duidelijk maken. Je kunt je direct voorstellen hoe de ecliptica staat, zeg maar. Leuk!
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Leuke foto! Ik vind dat kerktorentje zo'n leuke sfeer geven.

Commentaar

Ah, hier bewolking op de plek van Mercurius (alweer). Mooie foto Skyfan, maar wel veel ruis. Kun je ons wat details geven over de foto (camera, objectief, sluitertijd etc).
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Net heb ik hier ook een kiekje gemaakt van Venus, Olympus SP-510 UZ, 15 sec. belicht op ISO 100:

Commentaar

Ah, hier bewolking op de plek van Mercurius (alweer). Mooie foto Skyfan, maar wel veel ruis. Kun je ons wat details geven over de foto (camera, objectief, sluitertijd etc).
            Ja hij is behoorlijk gecomprimeerd, was eerst 1,2 MB. Camera Canon Powershot A70, 2 sec, 100ASA.

Commentaar

Mooie plaat zeg!

Helaas heb ik te weinig zicht op het (zuid)westen. Zal eens proberen om met de kamera onder de arm buitenaf te gaan.
              8" Skywatcher Newton (Imaging)
              4" Skywatcher Achro (Guiding)
              EQ6 Syntrek
              Canon 350D / 400D (Baader mod.)
              Philips SPC900 (Guiding)
              DSLR Focus; DSLR Shutter
              PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Skyfan je hebt nog steeds een ongelezen pb'tje .

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
                  Kun je ons wat details geven over de foto (camera, objectief, sluitertijd etc).
                  Met Opanda Exif kan je veel te weten komen over de gebruikte camera en de instellingen. Deze software is hier gratis te downloaden.

Uit de foto van Skyfan haal ik het volgende met dit progje.

Commentaar

Ah, niet te geloven, kun je daar ook de pincode mee kraken? ;-)

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                      Origineel geplaatst door Steem
                      Kun je ons wat details geven over de foto (camera, objectief, sluitertijd etc).
                      Met Opanda Exif kan je veel te weten komen over de gebruikte camera en de instellingen. Deze software is hier gratis te downloaden.

Uit de foto van Skyfan haal ik het volgende met dit progje.
                      Ok handig linkje, dank ervoor. Maar toch is het handig als mensen die informatie direct zelf even neerzetten. Werkt beter in het zoeksysteem, is interessanter voor andere en lokt tips meer uit.
                      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Skyfan
                        Ah, niet te geloven, kun je daar ook de pincode mee kraken? ;-)
                        Als jij je pincode in je Exif zet wel ja

Je hebt wel gelijk Steem, niet alles is uit de Exif te halen en soms is die leeg als de foto met een webcam is gemaakt of de foto is bewerkt en in een ander formaat opgeslagen. Bovendien haal je er niet uit welke telescoop gebruikt is.

Commentaar

Werken...
                        X