Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus in RAW met een webcam

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus in RAW met een webcam

Hallo Forumleden,

Het is een laatertje geworden maar ik kon niet wachten tot ik mijn omgeprogrameerde webcam (RAW-mode) kon proberen. Maar ik ben tevreden. Ondanks dat de foto in zwart-wit is, is de scherpte veel beter. Nu nog met AVIRAW proberen hier ook kleur in te krijgen.

Niet verwacht dat het webcammen in RAW zo makkelijk zou gaan. :P

Bedankt voor de tip forum!
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Zo, dat ziet er al heel mooi uit!

Dat belooft nog wat!

Misschien een tip: als je toch zwartwit gaat webcammen kun je misschien een geelfilter gebruiken. Gewoon zo'n Celestron of Meade geelfilter. Zo'n filter houdt veel vertorende invloeden van de atmosfeer tegen. Misschien dat je opnamen nog wel scherper gaan worden, zeker met goede seeing.

Keep up the good work!

Arnaud

Commentaar

@ Firefly

Heel mooi!

Ben benieuwd om ook zo mooi te "toveren" met mijn F5 d=200mm! Als de seeing goed is natuurlijk.

@ Arnoud

Wat doe je dan met de block UV filter (speciaal vooor webam. ccd) van baader als je een geel filter gaat gebruiken?

Heb je de baader filter dan niet meer nodig om moet ik 2 filters gelijk gaan gebuiken?

Of heb je alleen de baader filter nodig als je met kleur gaat werken?

Met vriendelijke groet,

Sander

Commentaar

Origineel geplaatst door San
        @ Firefly

Heel mooi!

Ben benieuwd om ook zo mooi te "toveren" met mijn F5 d=200mm! Als de seeing goed is natuurlijk.

@ Arnoud

Wat doe je dan met de block UV filter (speciaal vooor webam. ccd) van baader als je een geel filter gaat gebruiken?

Heb je de baader filter dan niet meer nodig om moet ik 2 filters gelijk gaan gebuiken?

Of heb je alleen de baader filter nodig als je met kleur gaat werken?

Met vriendelijke groet,

Sander
        Hoi Sander, Ik gebruik de zwartwitcamera zonder IR-UV-blocker. Dat is ook niet nodig. De IR-UV-blocker wordt gebruikt om te voorkomen dat NIR (nabij Infrarood) licht de blauwe pixels beinvloed. Dat levert een verkeerd kleurbeeld op.

Maar met een zwartwit camera hoeft dat niet. Ik gebruik de camera zelfs zonder filters, maar dan moet je wel weer compenseren voor andere effecten. Meet een geelfilter heb je nauwelijks last van die andere effecten, maar heb je wel veel licht om mee te werken.

Dat scheelt!

Commentaar

Mooi man!

Wat hij aan kleur mist, maakt 'ie aan scherpte meer dan goed!
          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
          Auteur:Ik

Commentaar

Prachtige plaat. Heel scherp gekregen!

Commentaar

Werken...
            X